گوجه فرنگی ایران با طعم و رنگ عالی




آنچه دیگران می خوانند:

یکی از غذاهای بسیار خوئشمزه و دلنشین هلندی که می توانید از آن برای وعده های سبک روزانه مثل میان و عده یا پیش غذا استفاده کنید سوپ دال عدس و گوجه فرنگی هلندی است که دارای ترکیب طعمها و مزه های مختلف در آن هتسیم که به جرات می توان گفت که می تواند برای هر شخص خوشایند و راضی کننده باشد.

برای تهیه این سوپ ابتدا لازم اسیت تا شما پیازهای خرد شده خود را در ماهیتابه ریخته و آنها را با مقداری روغن خوب تفت دهید و سپس قارچ و گوجه فرنگی را به آن و کمی کره به آن اضافه کنید تا چربی آن کمی حفظ شود سپس بعد از اینکه این مواد با همدیگر خوب تفت داده شده و مخلوط شدند شیر و مرغ پخته شده را به آن اضافه می کنیم و مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط نموده و محتوای خود را ترکیب می نماییم.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

 

در این مقاله قصد داریم تا با خواص و مزایای گوجه فرنگی خارجی آشنا شویم به همین منظور چنانچه شما به مطالب علمی علاقه مند هستید به ادامه مطالب توجه نماید.

گوجه فرنگی در اصل یکی از صیفی جات بومی اسپانیا است که دارای مزایای بی شماری برای انسان می باشد که یکی از این مزایا زیبایی و سلامت عمومی بدن شماست.

بیشتر بخوانید  نادرترین جراحی فک و صورت بر روی نوزاد ۲۳ روزه

در واقع گوجه فرنگی با داشتن ویتامینهای گروه c، a، بتاکاروتن و اسید فولیک به عنوان یکی از منبعهای بسیار غنی برای درمان بیماریهای پوستی و عفونی شناخته می شود بسیاری از متخخصات تغذیه بر این باورند که خوردن روزانه یک لیوان آب گوجه به شما کمک می کند تا از بیماریهای قارچی و عفونی در امان بوده و نسبت به بیماریهایی با این پایه مقاوم باشید.

 

گوجه فرنگی در ایران

بعد از ورود گوجه فرنگی از فرانسه به ایران این صیفی با استقبال عموم مردم مواجه شد و به نوعی مقبول واقع شد اگر در حال حاضر نگاهی به غذاهای ایرانی و حتی پیش غذاها بزنیم به خوبی نقش پررنگ این طعم دهنده خوش رنگ و خوشمزه را متوجه می شویم.

برای مثال آبگوشت که از دیرباز به عنوان یکی از غذاهای سنتی و اصیل ما ایرانیان محسوب می شود و جزوی از تاریخچه و فرهنگ ما است با استفاده از همین ماده تهیه می شود که واقعا طعم آن را بی نظیر می کند.

 

 

 

1

 

 

باید به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر گوجه فرنگی ایران در کشور ترکیه نیز این محصول کشت می شود.

یا کوفته تبریزی که اتفاقا آن هم یکی از غذاهای سنتی مردمان ترک زبان ما یعنی ارومیه و تبریز می باشد که بااستفاده از آرد نخودچی، برنج، لپه، گوشت چرخ کرده  و مقدار کمی ادویه و فلفل به همراه رب گوجه فرنگی عرضه می شود که حقیقتا می توان گفت اگر آشپز آن ماهر باشد می تواند غذایی درست کند که به عمرتان نخورده اید که بیشتر به هنر آشپز و مهارت آن برمی گردد.

بیشتر بخوانید  تامین مواد اولیه مشکل شد/ فروش کاهش یافت

اگر بخواهیم به جایگاه گوجه فرنگی و البته رب گوجه فرنگی در ترکیه نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و به نوعی جزو چاشینیهای اصلی غداهای مردمان این کشور محسوب می شود.

 

خرید گوجه فرنگی گلخانه ای

طبیعی است که در فصلهای سرد سال نمی توان بسیاری از محصولات را به صورت طبیعی کاشت نمونه از این محصولات گوجه فرنگی از که بوته ای بسیار حساس دارد، به همین دلیل برای کاشت این محصولات به سراق روش گلخانه ای می روند تا خرید آن در فصلهای سرد سال هم برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

بعضی از افراد گمان می کنند که از گوجه تنها در ایران برای غذاهای متنوع استفاده می شود اما در بسیاری از غذاهای کشورهای دیگر نیز از این چاشنی استفاده می شود، برخی از این غذاها را به شما معرفی می کنیم:

تا به حال پیتزای مارگاریتا را خورده اید؟ این غذا یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین غذاهای کشور ایتالیا است که در تهیه آن تنها از گوجه و پوره گوجه یا همان رب گوجه استفاده می شود.

 

 

 

2

 

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت گوجه فرنگی با توجه به نوع آن متفاوت می باشد.

یکی از معروف ترین پیش غذاهای ایتالیایی بروسکتا است که در تهیه آن از لوازم بسیار ساده ای استفاده شده است، مواد غذایی تشکیل دهنده آن شامل نان باگت، گوجه فرنگی، زیتون و انواع ادویه های دلخواهی است که باب میل شما هستند.

بیشتر بخوانید  بلینکن: ایالات متحده از تلاش های دولت عراق حمایت می کند

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده سالاد پاستای یونانی گوجه فرنگی است که علاوه بر تاثیر بر روی ظاهر این سالاد خوش مزه بر روی رنگ آن نیز تاثیر زیادی دارد و آن را زیبا تر می کند.

در تهیه یکی از معروفترین سسهای اسپانیایی به نام سس سالسا نیز از گوجه فرنگی استفاده می شود، در نمونه های سرخ، سبز و خام این سس از گوجه فرنگی استفاده می کنند.

 

 

*مطلب فوق رپورتاژآگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت انتشار آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید