5 جاذبه گردشگری برتر کرواسی + عکس


با سلام خدمت غیر توریستی: شهرهای تاریخی و طبیعت دست نخورده از جاذبه های اصلی کرواسی هستند. زاگرب، پایتخت پر جنب و جوش این کشور، خانه برخی از بهترین موزه ها، گالری ها، رستوران ها و مراکز خرید در این کشور است. در امتداد ساحل، شهرهای بندری با قدمت چند صدساله مملو از ساختمان‌های سنگی مربوط به دوران ونیزی است، در حالی که سواحل سنگ‌ریزه‌ای فعالیت‌های زیادی مانند غواصی، اسکی روی آب و موج‌سواری را ارائه می‌دهند.

جزایر شاد کرواسی در دریای آدریاتیک بهشت ​​ملوانان و کسانی است که می خواهند استراحت کنند و از آفتاب مدیترانه لذت ببرند.

برای استفاده حداکثری از تجربه سفر خود در این کشور زیبای اروپای شرقی، حتما لیست بهترین جاذبه های کرواسی را بررسی کنید.

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک

5 جاذبه گردشگری برتر کرواسی + عکس

دوبرونیک پر زرق و برق ترین مقصد گردشگری کرواسی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. هر گشت و گذار در شهر ابتدا باید با قدم زدن در اطراف این ساختمان های مستحکم قدیمی، با قلعه ها، برج ها و توپ ها در مسیر شروع شود.

همچنین احتمالاً از طریق دروازه معروف «Pail» که در سال 1537 ساخته شده و یکی از چشمگیرترین ساختمان های شهر است، وارد شهر قدیمی خواهید شد. از بالای دیوارها می توانید از منظره ای فوق العاده از پشت بام های شهر قدیمی و دریای درخشان آدریاتیک لذت ببرید.

از دیگر جاذبه های اینجا می توان به کلیسای جامع جذاب و آثار دیدنی موجود در گنجینه آن اشاره کرد.

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

5 جاذبه گردشگری برتر کرواسی + عکس

اسپلیت، دومین شهر بزرگ کرواسی پس از زاگرب، در داخل دیوارهای رومی باستانی کاخ دیوکلتیان بزرگ ایجاد شد. این ساختمان مشرف به دریای آدریاتیک توسط امپراتور روم دیوکلتیان در سال 305 پس از میلاد ساخته شده است.

بیشتر بخوانید  دور نخست تحریم‌های انگلیس علیه بلاروس

این قلعه بیشتر از یک قصر است، در واقع پادگان شخصی امپراتور را در خود جای داده است. این کاخ دارای چهار دروازه تاریخی است که سه دروازه آن از خشکی قابل دسترسی است و یک دروازه مستقیماً به داخل آب باز می شود. در داخل دیوارها، مناظر دیدنی شامل پریستیل باشکوه (حیاط طاقدار)، جایی که کلیسای جامع سنت دومنی را با برج ناقوس زیبای آن خواهید دید.

کنسرت ها و مهمانی های مختلفی در این کاخ برگزار می شود. شهر قدیمی تنها یک منطقه پیاده‌روی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

شهر هوار

5 جاذبه گردشگری برتر کرواسی + عکس

بسیاری از گردشگرانی که از کرواسی بازدید می کنند به دنبال کشف جزایر دالماسی هستند که زیباترین آنها هوار است. شهر شیک هوار خانه برخی از بهترین هتل های کشور و بهترین رستوران های غذاهای دریایی است.

شهر قدیمی هوار بدون ماشین، که قدمت آن به دوران حکومت ونیزی بازمی‌گردد، شامل یک میدان اصلی بزرگ مشرف به کلیسای جامع قرن شانزدهمی، یک بندر ماهیگیری زیبا و یک قلعه بالای تپه است.

هوار در میان ملوانان و افراد مشهور و همچنین مسافرانی که برای لذت بردن از سواحل و ورزش های آبی می آیند محبوب است.

پارک ملی دریاچه های پلیتویس

5 جاذبه گردشگری برتر کرواسی + عکس

پربازدیدترین جاذبه در داخل کشور کرواسی، پارک ملی دریاچه های پلیتویس است که در دامنه های درختی شیب دار با 16 دریاچه آبی زمردی که توسط آبشارهای آبشاری به هم متصل شده اند، امتداد یافته است. شبکه ای از مسیرهای پیاده روی و پل های چوبی از میان این پارک عبور می کند و ورودی شامل قایق سواری در دریاچه ها است.

بیشتر بخوانید  عکس دیده نشده از نفیسه روشن در مکه

اگر قصد دارید بدون راهنما یا به عنوان بخشی از یک تور از پارک بازدید کنید، حتما از قبل بلیط رزرو کنید. این پارک یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب است که هر ساله بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد.

استادیوم پولا روم

5 جاذبه گردشگری برتر کرواسی + عکس

شهر تاریخی پولا که در ساحل دریای آدریاتیک در ایستریا کرواسی محبوب قرار دارد، ارزش گنجاندن در برنامه سفر خود را دارد. پولا علاوه بر محیط ساحلی زیبا، از جمله سواحل زیبای متعدد، به خاطر معماری رومی که به خوبی حفظ شده است، شناخته شده است، که آن را به یک سفر یک روزه عالی برای کسانی که در سایر نقاط کشور اقامت می کنند، تبدیل می کند.

رومی ها بیش از 2000 سال پیش با ساختن این بنا اثر خود را بر این کشور گذاشتند. از بسیاری از نمونه های باقی مانده از ساختمان های رومی، هیچ کدام به اندازه استادیوم پولا چشمگیر یا باشکوه نیستند. این سالن که در حدود قرن اول توسط امپراتور وسپاسیان ساخته شده است، یکی از بزرگترین آمفی تئاترهای رومی است که تنها با کولوسئوم در رم رقابت می کند. این ساختمان به گونه ای طراحی شده بود که جمعیتی بالغ بر 20000 نفر را در خود جای دهد و عمدتاً برای سرگرمی هایی مانند مبارزات گلادیاتورها و دویدن مورد استفاده قرار می گرفت. به لطف بازسازی دقیق، این ساختمان چشمگیر هنوز هم می تواند میزبان مخاطبان تا 5000 بازدیدکننده در طول برنامه تابستانی منظم کنسرت ها و جشنواره ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید