جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس


به گزارش سلام نو، افغانستان محصور در خشکی و در چهارراه آسیای جنوبی و مرکزی، توسط افراد بی شماری شکل گرفته و تغییر کرده است. در دوران باستان، قبایل نوسنگی از دره سند به اینجا می آمدند. سپس فالانژهای اسکندر مقدونی آمدند که بر فراز رشته کوه هندوکش برخاستند تا به سلسله های قدیمی ایرانی پایان دهند. سپس اعراب مسلمان خاورمیانه با نیروهای غیرقابل توقف چنگیزخان روبرو شدند. سپس مغول ها، شوروی ها و امپریالیست های انگلیس بودند.

امروزه ساختار این کشور پهناور در اعماق آسیا بازتابی از گذشته پرتلاطم و موقعیت باورنکردنی آن است: شهرهایی مانند مزارشریف و قندهار مملو از مساجد و مدارس خیره کننده هستند. مسیرهای تجاری باستانی از مزارع تریاک می گذرد. صحرای غبارآلود جای خود را به قله های برفی و یخچال های طبیعی کوه های آلپ می دهد. البته دوران مدرن چندان مهربان نبوده و امروز قلمرو جنگ زده اقوام و طالبان تقریباً از محدوده خارج شده است.

در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری این کشور آشنا می شویم.

قندهار

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

قندهار، خانه ارجمند مسجد خارکه الحرام و یک شهر تاریخی، در چهارراهی قرار دارد که جنوب افغانستان با کوه‌ها در قلب این کشور تلاقی می‌کند. این شهر مقر سنتی قدرت پشتون ها، پایتخت آخرین امپراتوری افغانستان در سال های احمدشاه درانی بود.

امروزه این مکان مملو از مساجد، زیارتگاه ها و مقبره های گذشته ملی است و مردم برای دیدن کتیبه های فاتح بزرگ مغول بابر بر روی نمای چالزا واقع در حومه شهر می آیند.

مزار شریف

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

گنبدهای کبالت مسجد کبود بر فراز آسمان مزارشریف قرار دارد و زیر آفتاب فروزان بلخ سفید و داغ می درخشد.

بیشتر بخوانید  معرفی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال -

این بنا که به عنوان محل دفن علی بن ابی طالب، یکی از بستگان پیامبر اسلام شناخته می شود، مجموعه ای زیبا از معماری عربی و آسیای جنوبی است که با گنبدهای آبی فیروزه ای و مناره های طلایی کامل شده است.

با این حال، تاریخ مسلمانان تنها یکی از جنبه های مزارشریف است، زیرا این شهر همچنین خانه آثار بی شمار یونانی است. آثاری که با ورود سپاه اسکندر در قرن سوم قبل از میلاد به اینجا رسید!

جلال آباد

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

مانند بسیاری دیگر از شهرهای این مناطق، جلال آباد توسط امپراتور اکبر تأسیس شد، جایی که گذر زمان عملاً قابل لمس است.

شما اغلب می توانید قله های برفی رشته کوه را در افق ببینید و تصور کنید که ارتش مغول در دهه 1500 چه احساسی داشته است، وقتی به آنها فکر می کردند. باغ های مرکبات و پارک های سبز جلال آباد معروف است.

همچنین می توانید از مقبره شاه امان الله خان دیدن کنید، در یک بازی داغ کریکت به مردم محلی بپیوندید یا به سادگی از پارک ها و باغ های زیبا لذت ببرید.

بلخ

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

شهر باستانی بلخ که زمانی به عنوان مرکز امپراتوری غربی شناخته می شد، تقریباً 4000 سال قدمت دارد! در واقع، اینجا بود، در سراسر شکاف شمالی هندوکش، که آیین زرتشتی و بودایی برای اولین بار در این مناطق شکوفا شد.

تا زمانی که مارکوپولو ماجراجوی ونیزی وارد دهه 1300 شد، شهر (حتی توسط خود چنگیز خان) ویران شده بود و بارها بازسازی شده بود، اما خاطرات دیوارهای استحکامات بزرگ و مؤسسات آموزشی آن هنوز باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید  واکنش سیاوش یزدانی به پخش شدن صدای ضبط شده کنعانی‌زادگان: دنیا بدجوری گرده!

امروز، پایتخت سابق معتبر است، اما در میان بازارهای شلوغ و مسجد سبز زمردی، تاریخی قابل لمس وجود دارد.

سمنگان

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس

در حالی که شهر سمنگان یک توقفگاه کاروانی باستانی در جاده های عقبی جاده ابریشم قدیم است، این ادعای شهرت در واقع جاذبه اصلی آن نیست.

این افتخار متعلق به سری اسرارآمیز غارهای تخت رستم است که راه خود را از میان برآمدگی های غبارآلود کوه های مجاور بریده اند. اعتقاد بر این است که این سازه ها در قرن چهارم و پنجم پس از میلاد ساخته شده اند، این سازه ها با منبت های زیبای برگ نیلوفر آبی بودایی تزئین شده اند که همگی بر روی یک ستون آجری گلی درونی متمرکز شده اند.

این بناها نگاهی اجمالی به گذشته تقریباً فراموش شده پیش از اسلام دارند.

<п>اعلامیه جاذبه های گردشگری افغانستان + عکس اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید