پاییز از راه رسید | شروع بارش ها از امروز در برخی استان ها



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ابر همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گذرا و مقداری گرد و خاک از سه شنبه تا پنجشنبه (8 تا 31 شهریور) هشدار داد.

این وضعیت جوی روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شرق و شمال و غرب فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان است. شرق لرستان و جنوب مرکزی، چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات البرز، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و شرق و شمال فارس پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر جوی، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال خسارت به ساختمان های موقت وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی این خطر، احتیاط در حرکت در حاشیه رودخانه ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به صنعت کشاورزی را توصیه می کند.

بیشتر بخوانید  قلعه سن سرود مقصدی مناسب برای گردشگری است

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از افزایش و نفوذ گرد و غبار و وزش باد، رانش گرد و خاک در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، غرب و شمال کرمانشاه از روز چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه (30 تا 31 شهریور) خبر داد. ).

در نتیجه این خطر، وزش باد شدید و احتمال برخاستن گرد و غبار، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، وجود دارد. احتمال ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به اجسام حساس گرد و غبار پیش بینی می شود.

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی، پرهیز از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد حساس مبتلا به بیماری های تنفسی، پایش شاخص آلایندگی با دستگاه های مناسب و تصمیم گیری بر اساس مقررات، عدم توقف و پارک خودروها در اطراف درختان فرسوده و … ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که می تواند در رفت و آمد و کارهای روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر شده است تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  کاهش شدید قیمت بیت کوین


دیدگاهتان را بنویسید