تجمع در برخی دانشگاه‌ها در پی درگذشت مهسا امینی



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: «مهسا امینی» دختر 22 ساله عصر روز سه شنبه 22 شهریور برای برگزاری کلاس توجیهی توسط پلیس امنیت اخلاقی به یکی از مراکز فرج منتقل شد.

پس از این حادثه، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد که سریعاً و با دقت خاصی علت و جزئیات حادثه را بررسی و نتیجه را گزارش کند.

رئیسی همچنین در گفتگوی تلفنی با خانواده خانم امینی این حادثه را تسلیت گفت و قول رسیدگی داد.

پزشکان بیمارستان کسری متوجه حمله قلبی و سکته شدند. سه شنبه ساعت 20:30 قلب مهسا همچنان می تپید اما مغزش دیگر هوشیار نبود. پزشکان خانواده پزشکان ساکز جلو آمدند. فضای بیمارستان فضای امنیتی است و خانواده امینی پشت درب اتاق مراقبت ویژه نماز نمی خوانند.

صبح پنج شنبه با بیمارستان کسری تماس گرفتم تا از وضعیت مهسا امینی جویا شوم. اپراتور پذیرش بیمارستان گفت: نام بیمار در سامانه ثبت نشده و هیچ بیمار با این نام در بیمارستان کساری بستری نشده است. تلفن را قطع کرد.

در بیمارستان کساری چه گذشت؟

رفتم بیمارستان کسری. آدرس بخش مراقبت های ویژه را از حراست بیمارستان گرفتم. به آسانسور و پله ها اشاره کرد. من آنجا را ترک کردم که بلافاصله پرسید: کدام بیمار؟ به آمنه گفتم. پرسید: آیا نام بیمار امینی است؟ رو به همکارش کرد و گفت: برای اون دختره.

همکارش نزدیک آمد و گفت خانم آمنه ممنوع العیادت است. خواستم برادر یا پدر یا مادرش را ببینم. انگار اجازه ندارند. کمی مکث کردم. مردی با موهای آشفته و چشمان بی خواب پایین آمد. به او نزدیک شدم. عموی مهسا بود.

بیشتر بخوانید  کشف پروتئینی که منجر به بیماری قلبی می‌شود

او درباره خواهرزاده اش گفت: مغزش از کار افتاده است. قلب او اکنون نیمه فعال است و کلیه هایش دیگر کار نمی کنند. دکترها گفتند فقط دعا کن. وقتی از جزئیات ماجرا پرسیدم پسر عمویش گفت باورت می کنیم. عموی مهسا حرفش را قطع کرد و گفت: باور نکردم، همه حرف ها را می زدم. ما از کسی نمی ترسیم. اینجا ما طلبکاران هستیم».

فرماندهی انتظامی تهران در اولین واکنش به این حادثه اعلام کرد که مهسا امینی به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است. این سخنان با گفته های «کیارش امینی» برادر مهسا در تناقض است. کیارس گفت: پشت ساختمان پلیس امنیت اخلاقی ایستاده بودم. ناگهان صدای جیغ بلند شد. همه در ساختمان را زدیم. رفتیم سمت در. اما در را باز نکردند. پنج دقیقه بعد آمبولانس از ساختمان خارج شد.

هر دختری که بیرون می‌آمد می‌گفت یک نفر کشته شده است. عکس مهسا رو به دخترا نشون میدادم. یکی از آنها می گفت این مشکل در آغوش مهسا رخ داده است.

آنها ناهار و شام را ارائه می دهند. نگران نباش!

چیکا مهسا درباره اتفاقات دیروز در بیمارستان برایم توضیح داد: دیروز فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از همکارانش برای عیادت آمدند. هر چه پرسیدیم چه شد؟ قول دادند به زودی فیلم دوربین مداربسته را به ما نشان دهند. من به آنها گفتم که هر کاری کردند فایده ای ندارد.

می خواهند صورت مسئله را پاک کنند.» پرسیدم برای چه آمده اند، گفت: «آمدند و گفتند نگران نباش، ناهار و شام به تو دادیم، معلوم نیست این بدبختی را چه کسی برای مهسا آورده است؛ من به او گفت که این مشکل حل نمی شود، امروز نوبت دختر ما بود، فردا نوبت دختر دیگری است، شما فقط صورت مشکل را پاک می کنید.

بیشتر بخوانید  با این روش خاص افسردگی خود را به دست خود ازبین ببرید

وقتی چند زن و پسری پایین آمدند همین را گفت. به زبان کردی صحبت کردند. چشمانشان از اشک قرمز شده بود و زیر چشمانشان از بی خوابی و اضطراب کبود شده بود. انگار هنوز باور نمی کنند. مهسا قصد بازگشت به خانه را داشت. او اکنون با دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان نفس می کشد. تا زمان نگارش این گزارش، جزئیات بیشتری از حادثه ساختمان وزیر منتشر نشده است.

رحیم کمیشی: چه اشتباهی کردیم؟ چه چیزی را باید برگردانیم؟

در بخشهایی از پرونده رحیم گمیشی نماینده مجلس ایثارگران آمده است:

من به عنوان پدری که یک دختر 22 ساله دارم می نویسم

از مهسا امینی دختر 22 ساله کردستانی در حال سفر به تهران می نویسم که به بهانه محجبه دستگیر و نیمه جان و سکته مغزی به خانواده اش تحویل داده شد.

با چشمانی اشکبار می نویسم

او دختر من است، با دیدن او روی تخت بیمارستان، احساس کردم که دخترم توسط پلیس برده شده، تهدید شده، ترسیده و در قلب نازکش حبس شده است. کلیه هایش از کار افتاده و اکنون فقط دعا می تواند او را زنده نگه دارد.

دارم دیوانه می شوم

دخترم خوبه! چه گناهی داشتی

چه اشتباهی کردیم! چه چیزی را باید برگردانیم؟ کاش مرده بودم تو را اینطور نمی دیدم

دخترم مقاومت کن

نمی توانم بدون اشک بنویسم

همه ما برای شما دعا می کنیم

لطفا دوست دختر من بمون

التماس میکنم…

قول می دهم آینده روشن است

ما را ببخش

ما را ببخش…

لطفا دوست دختر من بمون

برای ایران

پیکر مهسا امینی با حضور مردم ساکز در قبرستان آیچی تشییع شد.

مهسا امینی توسط گشت ارشاد دستگیر شد. دختر 22 ساله ای به نام مهسا امینی که توسط گشت ارشاد دستگیر شده بود پس از 2 ساعت به بیمارستان منتقل شد و روز گذشته جان باخت. مهسا امینی با نام اصلی زینا امینی متولد 1379 در سنندای کردستان است که هفته گذشته به همراه خانواده و برادرش کیارش برای تفریح ​​و استراحت به تهران سفر کرد.

بیشتر بخوانید  پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران+ جدول

جزئیات و علت مرگ مهسا امینی فاش شد

یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: مهسا آمنه پس از ایست قلبی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و پس از CPR 2 بار دیگر دچار ایست قلبی شد و به زندگی بازگشت.

در سی تی اسکن مغز، علائم هیدروسفالی (عارضه قبلی) گزارش شد. او در پنج سالگی تحت عمل جراحی تومور مغزی قرار گرفت و از صرع و دیابت نوع 1 رنج می برد.

فرد مذکور بعدازظهر جمعه مجدداً دچار ایست قلبی می شود و در نهایت پس از 45 دقیقه CPR بر اثر ایست قلبی ریوی فوت می کند.

پیش از این رسانه های ضدانقلاب علت مرگ را ضرب و شتم پلیس اعلام کردند اما ساعاتی پیش پلیس تصاویر دوربین های مداربسته لحظه خروج وی را منتشر کرد و اعلام کرد که مورد حمله فیزیکی قرار نگرفته است. روی او

مهسا امینی درگذشت

قاسمی پور، نماینده فراکسیون زنان در مجلس: هفته آینده مجلس جلسه بررسی حادثه مهسا امینی با حضور مسئولان ذیربط از جمله نیروی انتظامی برگزار می کند و تصاویر دوربین های نظارتی پلیس در این زمینه بررسی می شود.


دیدگاهتان را بنویسید