پیش بینی بازار سهام فردا دوشنبه 7 شهریور 1401 / آینده بورس چگونه خواهد بود؟


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بازدهی بورس در هفته گذشته منفی بود و این منفی شدن بازار تا هفته جاری نیز کشیده شده است. در اولین روز کاری هفته پس از تعطیلات، بیش از 11 هزار واحد کاهش کل را در شاخص به ثبت رساندیم. امروز یکشنبه شاخص کل با افت 0.8 درصدی به سطح یک میلیون و 377 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز همراه با شاخص کل به محدوده 401 هزار واحد رسید.

بورس تهران طی هفته ای که گذشت و امروز وارد فاز جدیدی شد که می توان آن را دوره ثبت ضعیف ترین رکوردهای سال نامید. شاخص کل در پایین ترین سطح خود از ابتدای سال 1401 قرار دارد. کارشناسان معتقدند با توجه به ریسک های موجود در بازار، روند فعلی بورس ادامه خواهد داشت.

آیا شاخص سهام فردا منفی است؟

حسین مریدسادات کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس امروز منفی بود و دلیل آن افزایش نرخ سود بین بانکی، کمبود نقدینگی در بازار و اخبار منفی برجام بود. خروج نقدینگی از بازار سرمایه تشدید شده و به نوعی همه عوامل حاکی از آن است که بورس در اولویت دولت نیست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ارزش معاملات سهام پایین است و امروز خروج نقدینگی از صندوق های با درآمد ثابت و صنایع بازار داریم. برداشت پول از بازار دشوارتر می شود و این وضعیت بازار را در بلندمدت بدتر می کند.

وی گفت: هفته آینده تسویه اعتباری کارگزاری ها به پایان می رسد و امیدواریم شاخص کل و هم وزن در این مدت کف خود را از دست ندهد.

بیشتر بخوانید  آیا تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان به مدرسه اجباری است؟

مریدسادات به تعطیلات پیش رو در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پول های بی وجدان در بورس وجود دارد و زمانی که بازار شروع به گسترش کند، آن پول نقد می شود. نوعی خروج نقدینگی از بازار سرمایه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید