قیمت روغن، شکر و پنیر افزایش یافت



به گزارش سلام نو، سایت بازار نوشت: دبیر کل اتحادیه بانک های مواد غذایی گفت: با توجه به رکود بازار، باز هم شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی برخی روغن های خوراکی در کشور هستیم.

قاسم علی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در خصوص ثبات و کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی گفت: پیش از این قیمت پنیر معمولی بسته 400 گرمی 40 هزار تومان فروخته می شد، اما اخیرا روزها این مبلغ به 36 هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پنیر ارزان‌تر، سایر محصولات لبنی را نیز ارزان‌تر کند.

حسنی بیان کرد: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر بسته بندی 23 هزار تومان است و این در حالی است که بسته بندی ها هر بسته 900 گرمی را با قیمت 20 هزار و 500 تا 21 هزار تومان به فروش می رسانند.

وی افزود: البته واردکنندگان شکر خام برای رقابت با یکدیگر و تحویل محصول در چند ماه آینده هر کیلوگرم از این محصول را زیر قیمت به فرآوری ها و بسته بندی ها عرضه می کنند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: با توجه به رکود بازار، باز هم شاهد افت 10 تا 15 درصدی برخی روغن های خوراکی در کشور هستیم.

حسنی درباره وضعیت بازار برنج گفت: با توجه به ادامه فصل برداشت برنج و روند واردات و رکود بازار، قیمت برنج ثابت ماند و نه تنها افزایش قیمتی در این محصول نداشتیم. اما ممکن است در روزهای آخر قیمت این محصول دوباره کاهش یابد.

بیشتر بخوانید  هشدار فوری درباره تهران | امروز بحران به اوج می رسد!

دیدگاهتان را بنویسید