سخنان تکان دهنده همدست اجباری در اتوبان ناایش / برای رتبه خواهرم دزدی کردم



به گزارش سلام نو به نقل از جام جم آنلاین، پس از انتشار فیلمی از یکی از سرقت های آنها، عماد پس از محاکمه به اتهام محاربه دستگیر و به اعدام محکوم شد. همدست او به نام محمد 17 ساله دو روز پیش در یک خانه ویلایی در شهر شهریار در غرب استان تهران تحت تعقیب و دستگیری قرار گرفت. محمد 17 ساله وحشت زده است و می ترسد که او نیز به سرنوشت دوستش دچار شود.

چه مدت در ایران بودید؟

خانواده من 20 سال پیش به ایران آمدند و در شهرک مولوی ساکن شدند. من در ایران به دنیا آمدم و در خانواده ای هفت نفره بزرگ شدم.

کار کردی یا درس خواندی؟

در کارگاه خیاطی کار می کردم و حقوقم شش میلیون تومان بود.

خواهرم تشنج و تومور مغزی داشت. دکترش گفت اگه عمل نکنه میمیره. 60 میلیون تومان پول نیاز داشتم. به همین دلیل پیشنهاد دزدی عماد را پذیرفتم.

از روش دزدی بگویید.

سوار موتور شدیم و در بزرگراه ها از جمله نماز می رفتیم. عماد پس از شناسایی راننده و زن پشت چراغ قرمز راننده را تهدید می کرد و حتی با قمه مجروح می کرد و من گوشی های آنها را که عمدتاً سامسونگ بودند می دزدیدم.

از اولین سرقت بگویید.

آن شب راننده از چراغ قرمز عبور کرد. آمدیم غارت کنیم که چراغ سبز شد و او حرکت کرد. ترسیدیم و تسلیم شدیم. چند روزی دست از کار کشیدیم و بعد از چند روز دوباره به سراغ سرقت رفتیم و این بار موفق شدیم.

بیشتر بخوانید  اولین واکنش به درگذشت مهسا امینی در سازمان ملل

چند بار دزدی کردی؟

من در 30 مورد سرقت با او بودم.

سهم شما در فروش اموال مسروقه؟

هر بار دو تا سه میلیون تومان گرفتم. من در این چند ماه 30 میلیون تومان گرفتم. می خواستم در حدی دزدی کنم که 30 میلیون دیگر برای درمان خواهرم استفاده شود.

ملک را به چه کسی می فروشید؟

عماد گوشی های سرقتی را به مردی فروخت و پولش را گرفت. حتی آن مرد به ما دستور داد که از او مقداری گوشی بدزدیم.

آیا فیلمی در مورد دزدی خودتان دیده اید؟

با تلفن یکی از دوستانم آن را دیدم و متوجه شدم که باید مخفی شوم تا چند هفته پیش که متوجه شدم عماد دستگیر شده و از تهران خارج شدم. باغی در شهریار اجاره کردم و روزی 50 هزار تومان می دادم و آنجا دستگیر شدم.

چه قضاوتی در انتظار شماست؟

با اطلاع از اینکه همدستم به اعدام محکوم شده است، می ترسم محکوم به اعدام شوم.

دیدگاهتان را بنویسید