خبر خوش سازمان تامین اجتماعی برای افراد بالای 65 سال / هزینه درمان رایگان است



به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، با افزایش سن و نزدیک شدن به سالمندی، نیاز به خدمات بیمه ای و درمانی بیشتر می شود و دریافت این خدمات با قیمت مناسب یکی از نیازهای اساسی دوران سالمندی محسوب می شود. سازمان بیمه اجتماعی دارای بیشترین افراد تحت پوشش در کشور یکی از سازمان های ارائه دهنده خدمات به شهروندان است که شهروندان تحت پوشش آن می توانند با مراجعه به 78 بیمارستان و 390 مرکز درمانی کشور از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند اما در برخی از مناطق این مراکز درمان برای افراد تحت پوشش در دسترس نیست و این سازمان یک طرح حمایت مالی برای ایجاد عدالت اجتماعی و ارائه خدمات بهتر ایجاد کرد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با روزنامه ایران با تاکید بر اینکه طرح حمایت مالی از بیمه شدگان از سال گذشته اجرایی شده است، می گوید: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان 45 نفر در نظر گرفته شده است. مردم. میلیون نفر تحت پوشش و ایجاد رضایتمندی در بین استفاده کنندگان از خدمات، حفظ حیثیت و منزلت مستمری بگیران و بیمه شدگان در برابر هزینه های سلامت و توزیع عادلانه منابع، امداد و عدالت در اختیار بیمه شدگان و مستمری بگیران به ویژه اقشار آسیب پذیر است. این سازمان با توجه به جمعیت تحت پوشش بیمه های اجتماعی به بیش از 53 درصد جمعیت کشور در مراکز خصوصی و قراردادی خدمات درمانی ارائه می کند.

شهرام غفاری ادامه می دهد: بر اساس این طرح در مناطقی که سازمان تامین اجتماعی فاقد مراکز درمانی خصوصی است، بیمه شدگان این سازمان می توانند با مراجعه به بیمارستان های دولتی و آموزشی از خدمات بیمارستانی به صورت رایگان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  (تصویر) داستان نسخه بایدن در مورد ایران در دیدار با الکاظمی

وی درباره ارائه خدمات درمانی رایگان به افراد بالای 65 سال در بیمارستان های دولتی می گوید: بیمه شدگان بالای 65 سال می توانند در تمامی بیمارستان های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور حتی در شهرهایی که شرایط اجتماعی دارند به صورت رایگان از خدمات بیمارستانی استفاده کنند. سازمان حراست بیمارستان خصوصی دارد و درمان این افراد صفر درصد است. این اقدام با هدف حمایت از 333 هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان که سالمندان هستند و ممکن است نتوانند بخشی از خدمات درمانی خود را در بیمارستان های تامین اجتماعی ارائه کنند، انجام می شود و با این طرح می توانند به صورت رایگان از خدمات و امکانات بیمارستان های دولتی استفاده کنند. .

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این طرح به طور کلی هزینه ساخت بیمارستان و درمانگاه را برای این سازمان کاهش می دهد، می گوید: سازمان تامین اجتماعی در اقصی نقاط کشور مردم را تحت پوشش قرار داده است، اما عملا اینگونه است. ممکن است بخواهیم همه را تحت پوشش قرار دهیم ساختن سازمان‌ها، درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌های تحت پوشش غیرممکن است و از طرفی باید عدالت برای دریافت خدمات را در بین افراد تحت پوشش رعایت کنیم. به همین منظور این طرح را اجرا کردیم تا مردم بدون توجه به دسترسی مردم به بیمارستان های تامین اجتماعی در شهر خود از خدمات درمانی رایگان این سازمان بهره مند شوند و در نقاط دور و نزدیک خدمات لازم را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند. بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی .در رختخواب مجازات رایگان داشته باشند.

بیشتر بخوانید  به نظر شما “دیبی” کلاه قرمزی اگه یه پسر انیمه‌ای بود، چه چهره‌ای داشت؟

غفاری با اشاره به عدم ارائه این خدمت از سوی برخی بیمارستان های دولتی به زیرمجموعه های این سازمان، تصریح می کند: سازمان تامین اجتماعی دستورالعمل این طرح را به تمامی مدیران استانی ابلاغ کرده است و از ستاد مرکزی وزارت نیز خواسته ایم. بهداشت این موضوع را به اطلاع آنها برسانند. چرا که برخی مراکز دانشگاهی معتقدند ستاد مرکزی وزارت بهداشت از اجرای این طرح اطلاع رسانی می کند. این اقدامات انجام شده است اما متاسفانه برخی از بیمارستان های دولتی همچنان تمایلی به همکاری با سازمان تامین اجتماعی ندارند و ترجیح می دهند که فرانشیز 10 درصدی را مستقیما از بیمار دریافت کنند تا منتظر بمانند تا بیمه آن ها را پرداخت کند، اما خوشبختانه این کمبود همکاری بسیار اندک است و اکثر مراکز درمانی دولتی همکاری خوبی با بیمه اجتماعی دارند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان بهداشت و درمان کشور در پایان بیان می کند: کلیه بیمه شدگان اجباری سازمان بهداشت و درمان در قالب درمان مستقیم و رایگان و در قالب درمان غیر مستقیم به صورت میدانی خدمات درمانی دریافت می کنند. خدمات سرپایی و خدمات درمانی بیمارستانی، یعنی 70 و 90 درصد قبض توسط بیمه اجتماعی بر اساس تعرفه مصوب بخش دولتی پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید