هشدار | وبا به همدان رسید



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: فاطمه ترکمان اسدی; معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت وگو با فارس از شناسایی دو بیمار مبتلا به وبا در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: طبق گزارشات چند روز گذشته دو بیمار وبا شناسایی شدند که یک نفر در همدان و یکی در شهر اسدآباد بودیم.

وی به نکات لازم در درمان و پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: بیماران وبا می توانند مانند سایر بیماران با علائم گوارشی علائم متعددی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه هر فردی که به باکتری وبا مبتلا می شود نیازی به علائم ندارد، گفت: گروه زیادی از افراد هستند که سیستم ایمنی خوبی دارند و باکتری ها وارد بدن آنها می شود. اما هیچ علامتی از بیماری را نشان نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه یک درصد افراد دارای علائم این بیماری هستند، گفت: پس از ورود باکتری به روده در یک درصد افرادی که دچار علائم می شوند، طیفی از علائم خفیف، متوسط ​​و شدید قابل مشاهده است.

ترکمان اسدی با بیان اینکه بیماران معمولا حالت تهوع، استفراغ و اسهال دارند و اسهال نیز اشکال مختلفی دارد، افزود: بیماران مبتلا به اسهال معمولاً دل درد و دل درد دارند در حالی که برخی از بیماران چنین علائمی ندارند.

بیشتر بخوانید  فال شمع سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

وی بیان کرد: بیمار طاعون معمولاً حجم بسیار زیادی مدفوع دارد، ثانیاً در زمان اجابت مزاج و اجابت مزاج زیاد است، ثالثاً نیاز به اجابت مزاج را بدون مشکل احساس می کند و رابعاً روند دفع مایعات را دنبال می کند. که از انسان بیرون می آید، آن مایع دفعی. شبیه لعاب برنجی است که بد نیست و بویی هم ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: گاهی اوقات ممکن است بدن مبتلایان به این بیماری به دلیل دفع بیش از حد املاح کاهش یابد و در ناحیه پشت ساق پا و بدن درد داشته باشد. ترشح مایعات افزایش می یابد، ممکن است دچار کم آبی شوند و دچار خواب آلودگی و عدم هوشیاری، افت فشار خون یا علائم شدیدتر شوند.

با تاکید بر اینکه افراد در صورت داشتن علائم اسهال به مراکز درمانی مانند خدمات جامع سلامت مراجعه و راهنمایی و درمان لازم را دریافت کنند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه این افراد یک بیماری زمینه ای دارند، افزود: بیمارانی که دیابت پیشرونده شدید یا سرطان زمینه ای دارند و پیوند می شوند و بیماران دیالیزی نیاز به توجه بیشتری دارند، البته باید به تمام علائم گوارشی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه تشخیص هر گونه بیماری گوارشی برای بیماران مهم است، گفت: کودکان و سالمندان نیز در معرض خطر ابتلا به وبا هستند زیرا ممکن است علائم را گزارش نکنند یا دیر تشخیص داده شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: زنان باردار نیز می توانند مانند کودکان زیر پنج سال و سالمندان نسبت به کم آبی حساسیت فوق العاده ای داشته باشند و با کوچکترین کم آبی تعادل بدنشان به هم خورده و نیاز به مراقبت دارند.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی با بیان اینکه در درمان وبا نگرانی وجود ندارد، افزود: این بیماری درمان پیچیده ای ندارد، تنها نیاز است بیمار به موقع در مرکز درمانی حاضر شود.

ترکمان اسدی با بیان اینکه درمان بیماران طاعون جایگزین آب و نمک است، گفت: مهمترین و اساسی ترین درمان این بیماران جایگزینی آبی است که از بدن آنها خارج شده است.

وی گفت: اگر شکل بیماری خفیف باشد به راحتی می توان آن را با پودر ORS و مایعاتی که فرد در طول روز مصرف می کند جایگزین کرد و توصیه می شود بیمار برای هر حمله حدود 150 تا 200 متر مکعب پودر ORS مصرف کند. . اسهال برای جبران وضعیت.

معاون بهداشت همدان خاطرنشان کرد: در صورت متوسط ​​بودن علائم، نیاز به درمان تزریقی جدی تری برای چند ساعت یا حتی چند روز است که در نوع شدید بیماری، بیمار می تواند چندین بار سرم های مختلف را تزریق کند. روز، گاهی اوقات در مقادیر زیاد، به جای مایعاتی که از بدن دفع می شوند، به سرعت جایگزین می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید