آبشاری 30 متری در قلب گلستان


سلام جدید – خدمات گردشگری: آبشار پیر غار که به آبشار ایرانی نیز معروف است در دو کیلومتری روستای فرنگ فرنگ در بخش مرکزی شهرستان گالیکش قرار دارد. آب این آبشار از سرچشمه پیر گر در فاصله 200 کیلومتری از محل آبشار تامین می شود. این آبشار با درختان افرا، انجیر، آلو، گردو و تمشک احاطه شده است و در نزدیکی آن غارهای دیدنی شی کمر قرار دارند. این آبشار یکی از جاهای دیدنی گالیکش محسوب می شود و برای دسترسی به آبشار باید از خیابان گلزار شهدای شهرستان گالیکش به سمت روستای نیلکوه و دهنه فارسیان حرکت کرد و پس از طی 20 کیلومتر به ابتدای آن رسید. آبشار فارسیان و چشمه پیر گر. .

آبشاری 30 متری در قلب گلستان

ارتفاع این آبشار 30 متر است

آبشار ایرانی و چشمه پیرغار یکی از دیدنی‌ترین و تفریحی‌ترین مکان‌های استان گلستان است. آبشار ایرانی در شهرستان گالیکش با ارتفاع 30 متر و سطح آب 35 متر یکی از بی نظیرترین آبشارهای استان گلستان است.

منطقه زیبای آبشار از چشمه‌های پیرغار، جنگل‌های زیبا با مناطق چمن‌زار و محیط طبیعی مساعد تشکیل شده است.

نهر آب چشمه و آب هجوم آبشاری که از ریشه درختان می ریزد در سایه خنک است و پروانه هایی در اطراف به پرواز در می آیند تا روی شکوفه های تمشک بنشینند و زمزمه زنبورهای وحشی که شهد شکوفه ها را جمع می کنند. و دلنشین با بوی سیاه گوش در اطراف، یادآور سرزمین رویاها.

آبشاری 30 متری در قلب گلستان

در گذشته های نه چندان دور در اطراف چشمه درختان تنومندی وجود داشت که سایه آنها به حدی بود که نور خورشید در طول روز به سختی به زمین می رسید.

بیشتر بخوانید  آخرین موضع مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص احیای برجام

اما به گفته ساکنان محلی، قطع درختان بلند اطراف چشمه و تغییر مسیر آب باعث بی احترامی به این منطقه شده است.

مردم محلی کلمه قدیمی را به ابتدای اماکن مقدس اضافه می کنند. این نشان می دهد که پیر گره از دیرباز مکانی مقدس برای پارسیان فرنگ بوده است. مردم محلی در طول خشکسالی و کمبود باران به پیر گره هجوم آوردند.

آبشاری 30 متری در قلب گلستان

نحوه دسترسی

برای رسیدن به این آبشار باید از خیابان گلزار شهدای شهرستان گالیکش به سمت روستای نیلکوه و دهنه فارسیان حرکت کنید. پس از طی مسافتی حدود 20 کیلومتر به ابتدای آبشار فارسی و چشمه پیر گر خواهید رسید. این آبشار در 2 کیلومتری روستای فارسیان قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار رویایی باید 500 متر در جاده مزرعه ای پیاده روی کنید (خودروهای چرخدار می توانند از این مسیر عبور کنند) تا به آبشار زیبای ایرانی (سرکمار) برسید. سرچشمه آبشار 400 متر بالاتر از آن قرار دارد.

<п>اعلامیه آبشاری 30 متری در قلب گلستان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید