مخالفت روسیه با تعیین سقف قیمت نفت



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه با رد این موضوع که کشورش طرح محدودیت قیمت محصولات انرژی روسیه توسط کشورهای غربی را بپذیرد، تاکید کرد که مسکو نفت و گاز را با ضرر و زیان می فروشد. . قیمت، برای فروش نیست

او این هفته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: “ما مطمئناً (هیچ چیزی) را با ضرر یا زیر قیمت نمی فروشیم.” غیر ممکن است. این نوعی توطئه کارتل علیه ما است. ما هرگز اجازه نمی دهیم با ما این گونه رفتار شود.

رهبران گروه هفت (بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن) در نشست ژوئن گذشته عزم خود را برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه ابراز کردند و اصولاً با تعیین سقف برای نفت روسیه موافقت کردند. قیمت گاز

در سپتامبر، گروه هفت بر عزم خود برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه به عنوان بخشی از گسترش تحریم ها علیه این کشور تاکید کرد. سقف قیمت نفت قرار بود از 5 دسامبر اعمال شود و قیمت مشتقات نفتی در 5 فوریه 2023 اعمال شود. اما جمعه گذشته، کشورهای اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر تعیین سقف قیمت گاز روسیه به توافق برسند.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده بود که تعیین سقف قیمتی برای صادرات گاز از روسیه چشم اندازی ندارد و گامی است که منجر به افزایش قیمت سوخت آبی در بازارها می شود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید  آخرین خبر از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید