خرید طلا در آخرین چهارشنبه ماه صفر | آخرین چهارشنبه ماه صفر چندم است ۱۴۰۱


خرید طلا در چهارشنبه آخر صفر چهارشنبه آخر صفر 1401 است چرا ماه صفر سخت است؟

یکی از مسائلی که در کلام ائمه معصومین (علیهم السلام) آمده است، انجام کارهایی است که در روزهای خلوت بر حسب نیاز خود است که در تداوم و برکت آن کار تأثیر بسزایی دارد.

30 سپتامبر 1401 آخرین چهارشنبه ماه صفر است

– موقعیت روزهای قمر در عقرب در انجام کارها:

طبق احکام و دستورات دینی، در زمان قمر در عقرب – که جدول آن در اینترنت یا تقویم های نجومی موجود است – انجام کارهای اساسی مانند لقاح نطفه، ازدواج، افتتاح یک تجارت و تجارت، جابجایی مناسب است. اسباب کشی، تعیین و تغییر نام و نامگذاری به هیچ وجه از انجام هر یک از کارهای اساسی خودداری کنید.

البته ذکر این حدیث گرانقدر در اینجا مایه هدایت و آرامش است که راه هایی برای محافظت از روزگار نادرست وجود دارد. راه حلی که اهل بیت (علیهم السلام) برای این کار ارائه کردند، صدقه دادن است. در روایات فراوانی از پیامبر(ص) آمده است که روزهای بد با صدقه رفع می شود. عن ابی عبدالله علیه السلام: هر که بامدادان صدقه دهد خداوند آن روز را حرام می کند.

– روزهای خوب در یمن برای شروع هر کسب و کاری:

اگر کار دیگری غیر از قمر عقرب انجام می دهید، مشکلی نیست.

اما در مورد ایام فرخنده هر ماه باید گفت: از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که اول و دوم و ششم و هفتم و نهم و چهاردهم و هجدهم و نوزدهم است. بیستم، بیست و دوم، بیستم. سوم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم هر ماه قمری، آغاز هر کاری است.

بیشتر بخوانید  بهنوش طباطبایی همسر سابق مهدی پاکدل ازدواج کرد

بنابراین خرید و فروش در ماه صفر اشکالی ندارد و برکت پول او بین ماه صفر با ماه های دیگر سال تفاوتی ندارد.
تنها روزی که در برخی از روایات خرید و فروش نامبرکت شمرده شده، روز عاشورا است، نه به این معنا که خرید و فروش حرام است. برعکس، اگر کسی در روز عاشورا چیزی را ذخیره کند، برکتی در آن نیست. اما به جز روز عاشورا در همه ماه ها و روزهای سال خرید و فروش اشکالی ندارد و بین ماه های صفر و غیر صفر فرقی نیست.(3).

– نکته پایانی: نکاتی که ذکر شد فقط رعایت فضیلت بود که نکات مثبتی برای رعایت دارد اما اگر به دلیل مشکلات نمی توانید این مسائل را رعایت کنید به خودتان سخت نگیرید و با صدقه دادن از مشکلات احتمالی دوری کنید. تسخیر شدن

دیدگاهتان را بنویسید