طولانی ترین آبشار خشکی ایران در مازندران


سلام جدید – خدمات گردشگری: دشت و آبشار دریوک یکی از مناطق طبیعی ایران است که در مازندران، آمل واقع شده است. دشتی وسیع با آبشاری طویل و طویل با صخره های سخت که طولانی ترین آبشار خشکی ایران است و طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوهنوردان است. روستای زیبای نمار که در بالادست این منطقه قرار دارد دارای مناطق دیدنی فراوانی از جمله آبشار و دشت سرسبز داریوک، چشمه‌های آب معدنی، چشمه‌های چیل، چشمه‌های لهره و دشت سفید است.

آبشار داریوک که گاهی کوهره نامیده می شود، عنوان بلندترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده است. اگر به منطقه نمارستک بروید، صدای آبشار شما را به دره دریوک می خواند. بد نیست بدانید ارتفاع این آبشار به حدود 100 متر می رسد.

طولانی ترین آبشار خشکی ایران در مازندران

دشت شیب دار و آبشار کوهره دریوک در منطقه نمارستک در 40 کیلومتری آمل یکی از روستاهای زیبای منطقه البرز است که چشم اندازی بسیار دیدنی دارد. به عبارت دیگر، پس از طی دو سوم مسیر به سمت خزر در قلب منطقه البرز مرکزی، به نقطه ای می رسید که به سه راهی پنجاب معروف است. این دو راه و جاده سنگریزه ای به نام مسیر تردد نمارستک از چند آبادی مانند پنجاب، سوا، شیخ محله، کلری، دیوران می گذشت و در نهایت به آبادی بزرگ نمارستک در کنار رودخانه خروشان آن می رسید که از کوه ناظر سرچشمه می گیرد و شکر.لاگاس می آید. بعد از حدود یک ساعت پیاده روی از روستای نمارستک به دشت داریوک می رسیم که دشتی کوچک اما بسیار دیدنی است و کمی بعد به آبشار داریوک می رسیم. دشتی وسیع با آبشاری طویل و طویل و صخره های سخت. این آبشار طولانی ترین آبشار خشکی ایران است و طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوهنوردان است. از دیگر جاذبه های این منطقه چشمه های آب معدنی، چشمه چیل، چشمه لره و دشت سفید است. از دیگر منابع طبیعی این منطقه دشت بالا و دامنه کوه های آن است.

بیشتر بخوانید  قیمت چانگان های وارداتی سایپا اعلام شد+ لینک و شرایط ثبت نام

طولانی ترین آبشار خشکی ایران در مازندران

خصوصیات گیاهی و جانوری منطقه

نمارشتک و داریوک طبیعتی کوهستانی دارند و پر از انواع رودخانه ها هستند. دشت های نمارشتک و دریجوک اگرچه سرسبز و زیبا هستند، اما پوشش گیاهی زیادی ندارند و مانند بسیاری از مناطق کوهستانی، بیشتر طبیعت آن در کنار آبشارها و چشمه ها پوشیده از صخره است. اگر به این منطقه سفر کنید، ممکن است علاوه بر زیبایی طبیعت، فرصت دیدن حیوانات مختلف مانند پرندگان و اسب ها را نیز داشته باشید.

طولانی ترین آبشار خشکی ایران در مازندران

قیمت بازدید از دشت نمارستک تا آبشار دریجوک

برای بازدید از دشت نمارستک و آبشار داریوک نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید و اگر قصد بازدید از این اقامتگاه زیبا را دارید حداقل یک روز را برای آن وقت بگذارید. البته اگر از تهران یا شهرهای منطقه به آن سفر کنید یک روز است.

مناسب ترین زمان سال برای بازدید از دشت نمارستک و آبشار داریجوک

از دشت نمارستاک گرفته تا آبشار داریوک، در هر فصل و زمانی از سال زیبا و دیدنی هستند. اما از آنجایی که نیمارشتک یک تفرجگاه است و آب و هوای کوهستانی دارد، تابستان بهترین فصل برای سفر به این منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید