خبر مهم معلمان/ نقص آیین نامه اجرایی رتبه بندی منتشر شد



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، معلمان همچنان باید در سامانه ثبت نام کنند رتبه بندی تا 25 شهریور فرصت دارند.

ارزشیابی معلمان وارد مرحله اجرا شده و سامانه ارزشیابی معلم به نشانی rtb.medu.ir فعال است و طبق زمان بندی اعلام شده، معلمان باید اطلاعات خود را در سامانه ارزشیابی به نشانی rtb.medu.ir بارگذاری کنند.

کلیه معلمانی که در آیین نامه پرسنلی آنها از کلماتی معادل «معلم، معلم، معلم، هنرآموز، مربی امور آموزشی و …» استفاده شده است، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم ها را دارند.

همانطور که در اطلاعیه کارگروه ارزشیابی معلمان آمده است، امکان بارگذاری مدارک در سامانه ارزشیابی معلمان تا پایان روز جمعه 4 شهریور 1401 تمدید شد. همچنین افرادی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند، اما قصد تغییر داده های خود را دارند، می توانند در مدت زمان طولانی مجددا اطلاعات خود را اضافه یا حذف کنند.

نحوه محاسبه نمرات معلم

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی، معلمان موظفند مدارک، مستندات و مدارک خود را بر اساس دستورالعمل و بر اساس مصادیق تعریف شده در قانون رتبه بندی ارائه کنند. سیستم رتبه بندی در RTB..med.ir برای بارگذاری.

زارعی افزود: مدارک و مدارک ارسالی پس از بررسی و تکمیل توسط مدیران مدارس در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت می شود و در مرحله بعد بر اساس دستورالعمل ارزشیابی و امتیاز آن توسط ارزیابان بررسی می شود.

وی ادامه داد: نتیجه نهایی هر فرد بر اساس دستورالعمل های اجرایی نظام ارزیابی محاسبه می شود و معیار آن نتایج خودارزیابی، اسناد و مدارکی است که در سامانه بارگذاری می شود و همچنین بررسی ارزیاب. که بر اساس فرم های ارزیابی عمومی، تخصصی و حرفه ای صلاحیت انجام می شود.

بیشتر بخوانید  آمار وضعیت شیوع کرونا در جهان تا سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ / عکس

هنوز زمان برای ثبت نام وجود دارد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لازم است آن دسته از معلمانی که اقدامی در این زمینه انجام نداده اند، در فرصت باقی مانده به سامانه مراجعه و از راهنمای مناسب موجود در اطلاعات استفاده کنند. پایگاه وزارت آموزش و پرورش در بخش خدمات الکترونیک اقدامات لازم را در بخش مربوط به ارزشیابی معلمان انجام دهد.

همچنین ثبت نام متقاضی ارزشیابی از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان نمرات معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir امکان پذیر است.

متقاضیان می توانند در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

معلمان شاغل و بازنشسته و اساتید شاغل یا بازنشسته دانشگاه فرهنگیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های: علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی، آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای انضباط کاری، تحلیل گر و دارای روحیه هستند. عملکرد، مسئولیت پذیر، توانایی نوشتن و نوشتن، صبور بودن و قضاوت خوب، می توانند برای شرکت در دوره آموزشی ارزشیابی معلمان ثبت نام کنند.

نامه کلیباف به رئیسا

به گزارش مهر، محمد باکر کلیباف رئیس مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه کمیسیون بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین را در خصوص موضوع آیین نامه اجرایی رتبه بندی به نفع معلمان کشور تشریح کرد. طرح مهر آفرین.

متن نامه رئیس شورای اسلامی به رئیس جمهور به شرح زیر است:

نام خدا

حضرت خوجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر. بالا بردن

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام؛

بازگشت به رونوشت موافقت نامه شماره 126 هیئت مدیره ه 60151 ت/81843 مورخ 24 مرداد 1401 با موضوع «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان» پس از بررسی و اعلام نظر اولیه «کمیسیون بررسی و اجرای توافقات دولت با قوانین» و مستند صدور عضو واحد و تبصره 4 الحاقیه قانون اعمال اصول 85. 138 قانون اساسی جامعه اسلامی. جمهوری ایران و اصلاحات بعدی و ماده 10 آیین نامه اجرایی آن که شامل اعلام نظر نهایی برای اقدامات لازم در مهلت مقرر قانونی و ابلاغ نتایج به اینجانب می باشد.

بیشتر بخوانید  تمام جزئیات طرح ترافیک در سال 1401 منتشر شد

بدیهی است پس از انقضای یک هفته از مهلت مقرر در قانون، آن قسمت از رأیی که به آن اعتراض شده است، ابطال می شود.

علیرغم اینکه طبق ماده «45» قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1385 – استخدام صرفاً شامل استخدام رسمی و پیمانی می شود و این بدان معناست که در پایان مراحل استخدامی فرد مسئول خدمت می باشد. در دستگاه های اجرایی، اما به استناد تبصره ماده (32) قانون، سازمان خدمات کشوری که تصمیم آن در ماده (52) همین قانون تکرار شده است و از بند «1» ماده (2) قانون نظام ارزشیابی معلم – مصوب 1400 – معلمان عموماً مشمول نظام ارزشیابی می شوند، لذا حکم بند «3» اصلاحیه آیین نامه الحاق یک تبصره به عنوان تبصره «4» در ماده (3) می باشد. آیین نامه ای که مقرر می دارد: «اجرای حکم رتبه بندی منوط به خاتمه رابطه استخدامی طبق قوانین و مقررات خواهد بود.» از این نظر که شامل معلمان مشمول تبصره «2» ماده (32) نمی شود. ) و هنر. (52) این قانون و موارد مشابه، غیرقانونی است».

دیدگاهتان را بنویسید