زمان اعمال افزایش حقوق کارمندان + طرح همسان‌سازی ۱۴۰۱ – ایران چطور


♨ طرح یکسان سازی حقوق کارکنان تهیه شده است

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

طرح همسان سازی حقوق کارکنان تهیه و بازنگری شده است اما اجرای آن منوط به تامین وام های لازم است.

بر اساس نیاز دستگاه های اجرایی و بدون نیاز به تصویب قانون جدید، از ظرفیت نیروهای با قراردادهای مختلف در دستگاه های اجرایی استفاده می شود.


اخیراً سازمان های اشتغال و برنامه و بودجه بر سر افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران به توافق رسیده اند که جزئیات این توافق هنوز به توافق نرسیده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات کمیته دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح می شود اما این اصل که می توان در حد توان کمک کرد مورد قبول همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دستمزدها افزایش می یابد اما تلاش می شود منابع آنها تامین شود تا این افزایش دستمزد منجر به تورم نشود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: اگر افزایش دستمزدها وجود داشته باشد و افزایش دستمزدها از طریق خلق پول اجرایی شود، مانند روال غلط گذشته است که از طریق خلق پول تورم ایجاد می کند و دستمزدها کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: باید میخکوب شود و میزان افزایش حقوق به گونه ای باشد که تورم زا نباشد، منابع آن را پیش بینی کرد و امیدوار بود در مدت زمان کوتاهی به جمع بندی نهایی رسیده و خبرهای خوبی اعلام شود. برای کارمندان و مستمری بگیران ارتش و کشور.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده در سال جاری می تواند بخشی از فشاری را که تورم در سه تا چهار سال اخیر به مردم وارد کرده است جبران کند، اما این بازپرداخت هزینه معیشت سایر رده های شاغل کمتر اتفاق افتاده است. اغلب، که سوالات زیادی را ایجاد کرده است، در دولت به نوعی می توان آن را جبران کرد.

بیشتر بخوانید  تجلیل از مدیرعامل «به‌پرداخت ملت» در اجلاس مدیران ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب‌وکار -

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در سه تا چهار سال اخیر به دلیل حجم بالای نقدینگی ایجاد شده در کشور و طی هشت سال گذشته منتهی به شهریور 1400، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده است، یعنی. از 460 هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار تا هزار میلیارد تومان، این حجم نقدینگی تورم زیادی ایجاد کرده است و این تورم مستمر است، زیرا نقدینگی وجود خارجی دارد و تا زمانی که نقدینگی به سمت رشد اقتصادی سوق داده نشود، تورم ایجاد می شود. .

سخنگوی دولت افزود: با تداوم تورم، قدرت خرید مردم، کارمندان و مستمری بگیران کاهش می یابد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: امسال در حوزه بیمه اجتماعی مستمری بگیران و کارگران حداقل دستمزد افزایش قابل قبولی هم در حوزه کارمندی و هم در حوزه کارگری داشته و این افزایش رکورد 57 درصدی و بالاتر از نرخ تورم.

دیدگاهتان را بنویسید