چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟ + بهترین زمان تزریق


نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به زمان و نحوه تزریق واکسن آنفولانزا تاکید کرد: مردم برای تهیه واکسن آنفولانزا از داروخانه حتما نسخه پزشک همراه داشته باشند.

دکتر سید علی فاطمی وی در خصوص زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا گفت: لازم به ذکر است که زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا از 28 شهریور تا 28 آبان است که افراد می توانند واکسن آنفولانزا را تزریق کرده و در بدن خود ایمنی ایجاد کنند. لازم به ذکر است که حدود دو هفته طول می کشد تا سیستم ایمنی بدن به درستی به واکسن آنفولانزا پاسخ دهد. بنابراین تزریق باید قبل از شیوع بیماری انجام شود.

وی افزود: البته تزریق این واکسن تا اواسط زمستان منعی ندارد و اگر فردی تا نیمه زمستان نتواند واکسن آنفولانزا را تزریق کند، می تواند از آن استفاده کند. بنابراین اگر موفق به تزریق واکسن آنفولانزا در پاییز نشدید، جای نگرانی نیست و امکان تزریق این واکسن تا اواسط زمستان وجود دارد.

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

وی با بیان اینکه برای همه توصیه می شود واکسن آنفولانزا را بزنند، ادامه داد: برای خردسالان از 6 ماه تا 9 سال بهتر است دو بار در سال واکسن بزنند. فاصله بین این دو واکسن باید حداقل چهار هفته باشد. در عین حال، 70 تا 85 درصد مرگ و میر ناشی از آنفولانزا در افراد بالای 65 سال رخ می دهد. بنابراین دادن این واکسن به این گروه باید جدی گرفته شود. همچنین تزریق واکسن آنفولانزا به افراد در معرض خطر از جمله بیماران دارای نقص در سیستم ایمنی و یا افرادی که بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، آسم و … دارند با تجویز پزشک توصیه می شود. در زنان باردار تزریق این واکسن تنها با تجویز پزشک و زیر نظر متخصصان مربوطه مجاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید  شاخص آلودگی هوا مشهد امروز | شاخص آلودگی هوای مشهد هم اکنون ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

فاطمی همچنین تاکید کرد: از آنجایی که در فرآیند تولید اکثر واکسن های آنفولانزا از پروتئین تخم مرغ استفاده می شود، افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند باید تحت نظر پزشک در مراکز درمانی تزریق شوند. ضمناً واکسن آنفولانزا باید دور از نور و در یخچال با دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری شود. دمای بالاتر یا پایین تر قدرت واکسن را کاهش می دهد.

آیا برای دریافت واکسن آنفولانزا از داروخانه به نسخه نیاز دارید؟

فاطمی نحوه تزریق واکسن آنفولانزا از داروخانه ها را بیان کرد: طبق قانون واکسن ها جزو داروهای نسخه ای محسوب می شوند و افراد برای تزریق واکسن آنفولانزا در داروخانه باید نسخه پزشک داشته باشند. در همان زمان، Aهمانطور که باید ارائه این خدمات را در سامانه تی تک ثبت کنیم، مردم نیز کارت ملی خود را به همراه داشته باشند. در عین حال، همراهان بیمار می توانند واکسن آنفولانزا را با نسخه بیمار دریافت کنند.

هزینه واکسن آنفولانزا چقدر است؟

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره قیمت واکسن آنفولانزا گفت: بر اساس اعلام شرکت های پخش دارو، قیمت واکسن ایرانی آنفلوانزا (فلوگارد) 213 هزار تومان و فرانسوی (واکیگریپ) 211 هزار تومان است. هزار تومان. البته تاکنون فقط واکسن ایرانی توزیع شده است و ظاهرا واکسن خارجی باید مدتی پس از انتشار نسخه ایرانی توزیع شود. با توجه به بازگشایی قریب الوقوع مدارس، لازم است به زودی توزیع واکسن های خارجی آغاز شود.

تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفولانزا؛ آره یا نه

فاطمی در خصوص تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفولانزا گفت: تزریق واکسن کرونا و واکسن آنفولانزا به صورت همزمان امکان پذیر است اما افرادی که مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا هستند نباید تزریق شوند. . واکسن آنفولانزا در عین حال افرادی که به کرونا مبتلا شده اند و بهبود یافته اند می توانند پس از بهبودی واکسن آنفولانزا را به خود تزریق کنند. البته از آنجایی که ممکن است برخی افراد بعد از تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا تب کنند، بهتر است بین واکسن کرونا و آنفولانزا دو هفته فاصله باشد. اما تزریق واکسن آنفولانزا و کرونا با هم در یک روز منعی ندارد و حتی در اوج اپیدمی مانند سال گذشته توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  آیا مهلت ثبت نام در مدارس تمدید شده است؟

<п>پست چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟ + بهترین زمان تزریق اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید