افزایش حقوق بازنشستگان در شهریور ماه



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: این روزها صحبت از عزم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد و اقشار مختلف مستمری بگیران از اجتماعی گرفته تا کشوری و لشکری ​​منتظر صدور احکام جدید بازنشستگی خود هستند.

اما چرا برخی فکر می کنند دولت از حقوق بازنشستگان مالیات کسر می کند؟

طبق قانون، از دستمزد مالیات اخذ می‌شود، یعنی به میزانی که کارمند یا کارگر بابت کار برای کارفرما دریافت می‌کند، میزان این مالیات بر اساس مالیات از 10 درصد مازاد بر مزد تا 30 درصد متغیر است. حد معافیت تعیین شده در بودجه سالانه.

اما از سوی دیگر با توجه به شرایط مقرر در ماه 91 قانون مالیات های مستقیم، حقوق بازنشستگی، حقوق و مستمری، پایان خدمت، خسارات پایان خدمت، بازخرید سنوات و حقوق یا مستمری های پرداختی به وراث، حقوق سنوات و بلااستفاده. روزهای تعطیل از جمله مواردی هستند که مالیات ندارند.

حقوق شهریور افزایش یافت

گزارش ها حاکی از آن است که بر اساس تصمیمات جدید فیش حقوقی مستمری بگیران سایر رده ها صادر شده است.

سرانجام پس از گذشت حدود 5 ماه و نیم در سال 1401، رقم حقوق بازنشستگان ششم تغییر می کند.

بررسی ها نشان می دهد فیش حقوقی شهریور ماه هم اکنون در سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است و برای آنها طبق وعده افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تغییر تعداد فیش های حقوقی مستمری بگیران در شهریور در حالی صورت می گیرد که میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز یکشنبه هفته جاری در مراسم افتتاحیه زایشگاه بی نظیر حضرت معصومه(س) اعلام کرد. ) بیمارستان کرمانشاه: از این هفته بحث اصلاح 38 درصد حقوق به اضافه 550 هزار تومان مشمول احکام جدید مستمری بگیران سایر رده ها و بر اساس مصوبات جدید پرداخت حقوق شهریور ماه می شود.

بیشتر بخوانید  میلیون‌ها دلار برای عکس‌های تصادف مرگبار+تصویر

به گفته وی، اختیار انجام این کار به اعضای هیأت اعتباردهی داده شد و ماه گذشته مصوبه قبلی و اصلاحیه و مصوبه مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس مصوبه مقام معظم رهبری اصلاح و تکمیل خواهد شد. شورای کار


دیدگاهتان را بنویسید