وزیر کشور انگلیس شکایت کرد



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، در آستانه انتقال قدرت رهبری در انگلیس از «بوریس جانسون» به «لیز تراس»، پریتی پاتل، نخست وزیر جدید این کشور استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کرد.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا اندکی قبل از اینکه لیز تراس به نخست وزیری منصوب شود، استعفای خود را اعلام کرد.

پاتل در نامه استعفای خود به بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی، گفت: این افتخار زندگی من بوده است که در سه سال گذشته به عنوان وزیر کشور به کشورمان خدمت کنم. لیز تراس که دیروز با اکثریت آرا به عنوان نخست وزیر انگلیس منصوب شد، باید این مسئولیت را از سلف خود بوریس جانسون به عهده بگیرد.

پاتل ارتباط نزدیکی با برخی از بحث برانگیزترین اصلاحات دولت جانسون داشت. به عنوان مثال، او مسئول توافق بحث برانگیز با دولت رواندا برای اخراج پناهندگان به این کشور بود. بر اساس این قرارداد، مهاجران غیرقانونی در بریتانیا می توانند بدون در نظر گرفتن منشاء آنها و بدون بررسی درخواست پناهندگی به رواندا منتقل شوند. در آنجا آنها باید درخواست پناهندگی خود را بدون حق بازگشت به بریتانیا ارسال کنند.

پاتل همچنین در نامه استعفای خود گفت که دیدن مهاجرانی که به طور غیرقانونی از کانال مانش از فرانسه به انگلیس عبور می کنند ناامید کننده است. او قبلاً اقداماتی مانند به اصطلاح فشار به دریا و عملیات نظامی را با جزئیات بررسی کرده است.

پروژه دیگری که توسط پاتل ترویج شد اصلاح قانون پلیس بود که به اعتقاد منتقدان منجر به محدودیت های شدید در حق اعتراض شد. در نتیجه، اعتراضات می تواند توسط پلیس متوقف شود، از جمله برای آلودگی صوتی.

بیشتر بخوانید  وضعیت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

مشخص نیست که آیا یک دولت محافظه کار تحت رهبری لیز تراس در این موضوعات معتدل تر خواهد شد یا خیر. سوئلا براورمن، یک افسر ارشد حقوقی که دیدگاه هایش به جناح راست محافظه کاران نزدیک است، یکی از نامزدهای احتمالی برای تصدی پست وزارت کشور در نظر گرفته می شود.

جانسون در اوایل ژوئیه در پی یک سری رسوایی ها و شورش در داخل حزب علیه رهبری خود از رهبری حزب محافظه کار استعفا داد. امروز سه شنبه استعفای خود را رسما به ملکه الیزابت دوم تقدیم می کند. اعضای حزب حاکم محافظه کار با بیش از 81000 رای، تراس را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کردند.

اعضای حزب محافظه کار پارلمان انگلیس لیز تراس را به عنوان رهبر این حزب و نخست وزیر آینده این کشور انتخاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید