باورهای غلط در مورد افزایش عمر باتری تلفن همراه



به گزارش سلام نو، انتخاب، نگهداری و نگهداری گوشی هوشمند ضروری است اما هیچ باور نادرستی را نباید جدی گرفت.

اکنون که گوشی هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است، می توان گفت که حفاظت از این وسیله ارتباطی، به خصوص در مورد باتری آن، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. اما چند تصور اشتباه در مورد افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند وجود دارد که ممکن است شنیده باشید.

راه های افزایش عمر باتری گوشی

بیایید با ماندگارترین افسانه شروع کنیم: اینکه می توانید به نوعی باتری گوشی خود را برای همیشه سالم نگه دارید.

باتری گوشی هوشمند در نهایت یک محصول مصرفی است. مانند لاستیک‌های خودرو، باتری‌ها نیز قرار است هر زمان که به پایان چرخه عمر خود رسیدند، استفاده و تعویض شوند.

مانند لاستیک ها یا هر ماده مصرفی دیگری که در نهایت دچار فرسودگی می شود، مطمئناً کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند خود انجام دهید. همچنین می توانید با رانندگی کمتر، نگه داشتن خودرو در محیطی تحت کنترل آب و هوا و انجام سایر اقدامات شدید برای محافظت از لاستیک های خود، عمر لاستیک های خود را افزایش دهید، اما این تنها استفاده از خودروی شما را آسان تر می کند.

توصیه می کنیم به باتری گوشی هوشمند خود فکر کنید، همانطور که مردم به لاستیک فکر می کنند. البته، با توجه به اینکه بسیاری از گوشی‌ها در حال حاضر دارای طرح‌های قاب مهر و موم هستند، تعویض باتری گوشی شما دردسر کمتری دارد. در پایان، ما ترجیح می‌دهیم به جای نگرانی در مورد خرج کردن 50 تا 70 دلار برای باتری جدید در چند سال، فقط از تلفن خود همانطور که می‌خواهیم استفاده کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا خلاصه ای از افسانه های مداوم باتری گوشی های هوشمند وجود دارد که نباید نگران آنها باشید.

برای صرفه جویی در باتری، باید برنامه ها را حذف نصب کنید

تلفن شما طوری طراحی شده است که از آن به روشی استفاده می‌شود که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند: برنامه‌ها را زمانی که به آن‌ها نیاز دارید باز کنید، هرگز آن‌ها را نبندید، و فقط اجازه دهید برنامه‌های استفاده‌نشده از آن استفاده کنند و در حالی که به برنامه بعدی می‌روید. برنامه های اصلی را رها کنید تا زمانی که دوباره مورد نیاز باشد به حالت تعلیق درآمده است.

بیشتر بخوانید  هشدار امیرعبداللهیان از دمشق

تلفن شما با این ایده طراحی نشده است که شما، کاربر نهایی، پس از اتمام کار از یک برنامه خارج شوید، مانند بستن برنامه ها در رایانه رومیزی. این برای همه انواع گوشی ها صدق می کند.

بله، موارد نادری وجود دارد که برنامه‌های با کدگذاری ضعیف از داده‌های پس‌زمینه بیش از حد استفاده می‌کنند یا روی عمر باتری تأثیر منفی می‌گذارند. اگر برنامه‌ای دارید که واقعاً باید از آن استفاده کنید، و این یکی از آن برنامه‌ها است، ممکن است عاقلانه باشد که آن را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید ببندید.

قبل از شارژ، باید باتری را تا 0 درصد تخلیه کنید.

در طرح کلان، استفاده مصرف‌کننده از باتری‌های لیتیوم یون نسبتاً جدید است، بنابراین بسیاری از مردم یا تجربه دست اولی با باتری‌های قدیمی‌تر (و سخت‌تر) دارند، یا افرادی هستند که این کار را انجام دادند زیرا به آنها توصیه شده بود.

برخی از انواع باتری های قابل شارژ از مشکلات “حافظه” رنج می برند، جایی که چرخه کامل باتری ممکن است عملکرد قابل توجهی را کاهش ندهد. این مورد در مورد باتری های لیتیوم یونی صدق نمی کند. در واقع، شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا از تخلیه کامل باتری خود جلوگیری کنید. به طور کلی، باتری گوشی شما زمانی که به طور مرتب استفاده و شارژ شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.

شاید یک یا دو بار در سال مفید باشد که باتری لیتیوم یون گوشی هوشمند خود را قبل از شارژ مجدد برای کالیبراسیون مجدد باتری خالی کنید. این کار عمر باتری را افزایش نمی دهد، اما تضمین می کند که نرم افزار تلفن شما می تواند به طور دقیق شارژ باتری را گزارش دهد.

هنگام شارژ از آن استفاده نکنید

این تصور غلط مبتنی بر این ایده است که گرما به تلفن و عمر باتری شما آسیب می رساند. این کاملاً نادرست نیست. باتری شما در دمای اتاق کار می کند و در واقع در دماهای پایین تر کمی بهتر کار می کند. الکترونیک، به طور کلی، گرما را دوست ندارد.

اما کمی گرمای تولید شده در اثر شارژ و سپس گرمای اضافی که با استفاده از گوشی وارد می‌کنید، چیز مهمی نیست. آیا باید در حالی که زیر آفتاب مستقیم تابستان نشسته اید و سخت ترین بازی موبایل را انجام می دهید، گوشی خود را شارژ کنید؟ نه، احتمالا نه. اما هر چیزی کمتر از آن مشکلی ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید  بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا در پاسخ به خشکسالی در خوزستان

در واقع، ما از خرید کابل‌های شارژ بسیار طولانی برای لذت بردن راحت‌تر از گوشی خود در حین شارژ شدن، طرفدار هستیم.

شارژرهای شخص ثالث به گوشی شما آسیب می رسانند

آیا استفاده از شارژرهای OEM اصلی ساخته شده توسط سازنده به طور خاص برای گوشی هوشمند شما ایده آل است؟ آیا استفاده از شارژر متفاوت به گوشی آسیب می زند؟ در بیشتر موارد، به هیچ وجه.

بسیاری از شارژرهای شخص ثالث عالی از شرکت های معتبر وجود دارد. چیزی که باید از آن اجتناب کنید شارژرهای ضعیف و بی کیفیتی است که در پمپ بنزین ها، فروشگاه های رفاه و سایر مکان هایی که محصولات زیرزمینی ارزان و بی نام می فروشند، پیدا می کنید.

شارژ سریع و بی سیم به باتری شما آسیب می رساند

ما این دو را با هم ترکیب می کنیم زیرا اساس این باور یکی است. این باور دیرینه وجود دارد که استفاده از شارژر سریع یا شارژر بی سیم به باتری شما آسیب می رساند زیرا گرمای اضافی وارد می کند که مدار باتری را از بین می برد.

در حالی که از نظر فنی درست است که یک دوره کوتاه شارژ شدید در اوج یک چرخه شارژ سریع، گرمای بیشتری نسبت به عدم شارژ سریع تولید می‌کند، از نظر فنی نیز درست است که ناکارآمدی ذاتی شارژر بی‌سیم روی یک شارژر سیمی باعث ایجاد گرما می‌شود. گرمای اضافی

با این حال، هیچ یک از آنها به اندازه کافی قابل توجه نیستند که مستحق توجه واقعی باشند، و شارژ سریع یک تلفن هوشمند مدرن کاملاً ایمن است.

شارژ یک شبه به باتری شما آسیب می رساند

در گذشته، گوشی های هوشمند مانند امروز در مدیریت باتری خوب نبودند. تلفن شما تا 100٪ شارژ می شود، شارژ را متوقف می کند، سپس به آرامی تخلیه می شود، سپس دوباره شارژ می شود، در تمام طول شب. تلفن های مدرن دارای شارژ تطبیقی ​​هستند و به طور استراتژیک پنجره شارژ را مدیریت می کنند تا آسیب باتری را به حداقل برسانند.

یک تلفن کاملاً شارژ شده و آماده کار در صبح بسیار بیشتر از هر گونه فرسودگی جزئی است که شارژ یک شبه ممکن است باعث باتری شود.

خاموش کردن گوشی برای باتری مضر است

این باور برای هر دو طرف مورد علاقه است، بسته به اینکه چه کسی آن را به اشتراک می گذارد. برخی از افراد به شما خواهند گفت که خاموش کردن گوشی برای باتری شما مفید است. برخی از افراد به شما خواهند گفت که روشن نگه داشتن گوشی برای باتری شما مضر است. حقیقت این است که هیچ یک از این دو باور واقعاً در طرح کلان چیزها مهم نیستند.

بیشتر بخوانید  میلواکی با درخشش جنیس و میدلتون / جعبه 2 - 2 سانز به فینال NBA بازگشت

تلفن شما طوری طراحی شده است که همیشه روشن باشد. هیچ سازنده تلفنی دستگاه خود را به قصد خاموش کردن و قرار دادن آن در کشو در صورت عدم استفاده طراحی نکرده است.

مطمئناً، می‌توانید عمر باتری لیتیوم یونی را با شارژ کردن آن تا حدود 50 تا 60 درصد و سپس ذخیره آن در مکانی خشک و خنک افزایش دهید، اما باز هم، این گوشی هوشمند شماست، نه یک ابزار قدیمی که در حال صرفه‌جویی در آن هستید. اما گوشی هوشمند شما چیزی نیست که در فضای ذخیره سازی قرار دهید، چیزی است که هر روز از آن استفاده می کنید.

باید بلوتوث و سایر ویژگی ها را غیرفعال کنید

سال‌ها پیش، غیرفعال کردن ویژگی‌های صرفه‌جویی در باتری نکته بسیار مفیدتری نسبت به اکنون بود. مطمئناً هر ویژگی در تلفن هوشمند شما که نیاز به برق داشته باشد مانند Wi-Fi، بلوتوث، داده های پس زمینه و غیره بر عمر باتری تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، خاموش کردن Wi-Fi زمانی که در هواپیما هستید و از Wi-Fi در هواپیما استفاده نمی کنید، یک راه آسان برای کاهش عمر باتری در صورت نداشتن شارژر و غیرفعال کردن به روز رسانی داده های پس زمینه برای یک مورد خاص است. برنامه ای که به به روز رسانی مداوم نیاز ندارد. همچنین تصمیم عاقلانه ای است.

اما خاموش کردن بلوتوث و وای فای، رها کردن گوشی در حالت هواپیما یا غیرفعال کردن تمام داده های پس زمینه بی معنی است. برای استفاده روزمره، فقط استفاده از تلفن شما را دردسرساز می کند. چه کسی اهمیت می دهد که هر روز باید تنظیمات را تغییر دهد یا به صورت دستی برنامه ها را برای دریافت به روز رسانی باز کند، اما کسری از درصد به عمر باتری آنها اضافه می کند؟

در پایان، امیدواریم نتیجه نهایی برای همه این باشد که باید از گوشی خود هر طور که می خواهند استفاده کنند. مدیریت میکرو نحوه شارژ گوشی هوشمندتان در بهترین حالت می تواند عمر باتری را کمی افزایش دهد و جای نگرانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید