دینار یا دلار برای پیاده روی اربعین به صرفه تر است؟


به گزارش سلام نو به نقل از برنا، همراه داشتن ارز عراقی برای شرکت در پیاده روی اربعین لازم و ضروری است اما برای سفر اربعین و قیمت بلیت دینار به صرفه تر است یا دلار؟

اربعین حسینی نزدیک است و عده ای از عاشقان حسینی قصد سفر دارند و عده ای دیگر راهی اربعین می شوند.

از آنجایی که برای شرکت در پیاده روی اربعین باید به عراق سفر کنید، مسلماً همراه داشتن ارز این کشور الزامی است و از آنجایی که سفر اربعین رایگان نیست و برخی موارد مانند اجاره و خرید گران است، در این مقاله صحبت خواهیم کرد. در مورد اینکه پول چه می‌گوید ریال، دینار یا دلار برای سفر اربعین به صرفه‌تر است.

زائران اربعین 100 دلار ارز توافقی دریافت می کنند

دولت امسال به هر زائر اربعین که در سامانه سماح ثبت نام کند 100 دلار یا معادل دینار می دهد و زائرانی که دارای گذرنامه و کارت ملی هستند می توانند برای دریافت به صرافی های مجاز یا بانک های ملی، ملت، صادرات، سپه مراجعه کنند. آنها بازدید کنید. این ارز را بررسی کنید و تجارت کنید.

در عراق پول یا ریال ایران قبول نمی شود و بیشتر مردم از دینار استفاده می کنند. اما در ایام اربعین به دلیل افزایش تقاضا ممکن است زائران نتوانند دینار کافی بخرند و به دلیل کمیاب بودن آن به خصوص در روزهای آخر عده ای دینار عراقی را بیش از قیمت اصلی عرضه می کنند.

خرید دلار و تبدیل آن در صرافی های عراق سود بیشتری خواهد داشت. اما توصیه می شود تا حد امکان بلیط اولین شهر زیارتی عراق با دینار همراه باشد تا در مرز دچار مشکل نشوید. از طرف دیگر، برای جلوگیری از ضرر، پول را در مرز تبدیل نکنید.

بیشتر بخوانید  احتمال پرواز آبله میمون

در عراق برخی از مغازه ها کارت های بانکی ریالی ایرانی و حتی کارت های بانکی ایرانی را می پذیرند و می توانید با کارت بانکی خود دینار را برداشت کنید. این روش توصیه نمی شود. زیرا بسیاری از آنها تا 100 هزار تومان به ازای هر میلیون تومان می گیرند; برای گرفتن یک میلیون تومان باید یک میلیون و 100 هزار تومان بدهید. بر این اساس در ایران تا حد امکان دینار یا دلار دریافت می کنید.

در حال حاضر در ایران هر هزار دینار عراقی بین 21 تا 22 هزار تومان فروخته می شود، بنابراین اگر 100 دلار را با قیمت 30 هزار تومان خریداری کنید و در عراق به دینار تبدیل کنید، هر هزار دینار حدود 20 هزار تومان می شود. به یک مرد؛ بنابراین، به ازای هر 100 دلار، 148 هزار دینار دریافت می کنید.

<п>اعلامیه دینار یا دلار برای پیاده روی اربعین به صرفه تر است؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید