دینار یا دلار برای پیاده روی اربعین به صرفه تر است؟



به گزارش سلام نوح به نقل از برنا، همراه داشتن ارز عراقی برای شرکت در پیاده روی اربعین لازم و ضروری است، اما برای سفر اربعین و قیمت بلیت، دینار به صرفه تر است یا دلار؟

اربعین حسینی نزدیک است و عده ای از عاشقان حسینی قصد سفر دارند و عده ای دیگر راهی اربعین شده اند.

از آنجایی که برای شرکت در پیاده روی اربعین باید به عراق سفر کنید، طبیعتاً همراه داشتن ارز این کشور ضروری است و از آنجایی که سفر اربعین رایگان نیست و برخی موارد مانند اجاره و خرید شخصی گران است، در این مقاله ما در مورد اینکه پول چیست صحبت خواهد کرد. ریال، دینار یا دلار، برای سفر اربعین به صرفه تر است.

زائران اربعین 100 دلار ارز توافقی دریافت می کنند

دولت امسال به هر یک از زائران اربعینی که در سامانه سماح ثبت نام کنند 100 دلار یا معادل دینار تعلق می گیرد و زائران با داشتن گذرنامه و کارت ملی خود می توانند برای دریافت به صرافی های مجاز یا بانک های ملی، ملت، صادرات، سپه مراجعه کنند. این ارز و تجارت رجوع کند.

در عراق پول یا ریال ایران قبول نمی شود و بیشتر مردم از دینار استفاده می کنند. اما در ایام اربعین به دلیل افزایش تقاضا ممکن است زائران نتوانند دینار کافی بخرند و به دلیل کمیاب بودن آن به ویژه در روزهای پایانی عده ای دینار عراقی را بالاتر از قیمت اصلی عرضه می کنند.

خرید دلار و تبدیل آن به بورس های عراق سود بیشتری خواهد داشت. اما توصیه می شود تا حد امکان بلیط اولین شهر زیارتی عراق با دینار همراه باشد تا در مرز دچار مشکل نشوید. از طرف دیگر، برای جلوگیری از ضرر، پول را در مرز تبدیل نکنید.

بیشتر بخوانید  درد در این ۲ نقطه از بدن نشانه اُمیکرون است

در عراق برخی از مغازه ها کارت بانکی ریالی ایرانی و حتی بانکی ایرانی را می پذیرند و با همراه داشتن کارت بانکی می توانید دینار را برداشت کنید. این روش توصیه نمی شود. زیرا بسیاری از آنها به ازای هر میلیون تومان تا 100 هزار تومان می گیرند; برای گرفتن یک میلیون تومان باید یک میلیون و 100 هزار تومان بدهید. بر این اساس در ایران تا حد امکان دینار یا دلار دریافت می کنید.

در حال حاضر در ایران هر هزار دینار عراقی بین 21 تا 22 هزار تومان فروخته می شود، بنابراین اگر 100 دلار به قیمت دلار 30 هزار تومان بخرید و در عراق به دینار تبدیل کنید، هر هزار دینار حدود 20 هزار تومان می شود. تومان؛ بنابراین به ازای هر 100 دلار، 148 هزار دینار دریافت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید