فرشته حسینی در کنار پونیو



آنچه دیگران می خوانند:

فرشته حسینی او در تهران از پدر و مادری مهاجر و افغان به دنیا آمد. فرشته حسینی او در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد و شش خواهر و یک برادر دارد. فرشته حسینی برخی از شاگردان سابق اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان از پیشکسوتان سینما و تلویزیون ایران هستند.فرشته حسینی فعالیت هنری خود را از 9 سالگی آغاز کرد و به دلیل حساسیت خانواده به تئاتر روی آورد. فرشته حسینی او علاوه بر تئاتر در فیلم و مستند نیز بازی می کرد.

بیوگرافی فرشتا حسینی

فرشته حسینی

فرشته حسینی اولین بار در سال 1393 در فیلم مستند من یک بازیگر خوشبخت به کارگردانی سامره رضایی جلوی دوربین رفت و همچنین با بازی در فیلم «برو» به کارگردانی نوید محمودی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین المللی فیلم مراکش شد.

فرشته حسینی از مستند تا سینما

فرشته حسینی

او در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار با فیلم مستند «من یک دختر شادم» به کارگردانی سامره رضایی جلوی دوربین رفت و یک سال بعد در فیلم «رفتن» نوید محمدی بازی کرد. فیلم رفتان که نازنین بیاتی و بهرنگ علوی نیز در آن نقش آفرینی کردند، نماینده افغانستان در مراسم اسکار 2016 بود.

بازگشت فرشت حسینی به افغانستان

فرشته حسینی

ابتدا می خواستم به افغانستان برگردم و آنجا کار کنم، اما شرایط کار در افغانستان هنوز مهیا نیست و دوستان افغانم مانع من شدند.

بیشتر بخوانید  بدبختی جوانان شمالی به خاطر عشق خالی

جایزه فرشتا حسینی بهترین بازیگر زن

فرشته حسینی

حنوم حسینی در سال 2015 با فیلم «رفتن» که با حضور بازیگران ایرانی و افغانستانی فیلمبرداری شده بود، برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین المللی مراکش شد.

از کارگر تا کودک فرشته حسینی

فرشته حسینی

وقتی بچه بودم مجبور بودم تا دیروقت در کارگاه خیاطی کار کنم تا هزینه تحصیلم را بپردازم تا به خانواده ام کمک کنم. روزهای سختی بود که هیچ وقت فراموش نمی کنم، روزهایی که از خستگی زیاد پشت چرخ خیاطی خوابم برد. برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در سن ۹ سالگی در دوره دو ساله بازیگری زیر نظر اساتیدی چون اصغر محبی، محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور شرکت کرد.

کارگردان: فرشته حسینی

فرشته حسینی

از دوران دبستان کار تئاتر را شروع کردم. اولین کارم را در کلاس چهارم دبستان کارگردانی کردم که در استان تهران رتبه دوم را کسب کردم و از آن زمان علیرغم مخالفت خانواده به طور جدی در این زمینه مشغول شدم.

جلوی دوربین ها به اسکار فرشتا حسینی

فرشته حسینی

او اولین بار در سال 1373 با مستند Man Iek Dokhtar Shadam به کارگردانی سامره رضایی جلوی دوربین رفت و دومین تجربه او با فیلم Gore نوید محمدی بود که نماینده یک فیلم افغانی در اسکار 2016 بود.

فرشته حسینی از تئاتر موزیکال تا حرفه ای

فرشته حسینی

با توجه به حساسیت خانواده ام، عمدتاً در تئاترهای موزیکال و رسمی بازی کردم، سپس در تئاترهای رسمی روی صحنه رفتم و در کنار تئاتر، بازی در فیلم و مستند را آغاز کردم.

هدف از بازیگر شدن فرشته حسینی

فرشته حسینی

من به عنوان یک دختر افغان الاصل مدتی دچار افسردگی شدید شدم و فکر می کردم هر چه تلاش کنم نمی توانم پیشرفت کنم، به همین دلیل به دلیل علاقه زیاد تصمیم گرفتم وارد این رشته شوم. در بازیگری و صدا و زبان دختران افغانی باشد که صحبت می کنند. آنها آنها را دوست دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتم به طور جدی این حرفه را دنبال کنم.

بیشتر بخوانید  تصاویر پایانی لحظه وقوع سیل مهیب در آدورف آلمان + فیلم


دیدگاهتان را بنویسید