اردبیل استانی سردسیر با طبیعتی بکر / پیشنهاداتی برای سفر به اردبیل



به گزارش سلام نو، استان اردبیل یکی از استان های شمال غربی ایران است که به دلیل همجواری با دریا و سرسبزی بی نظیر هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران طبیعت و گردشگران ایرانی است. جالب اینجاست که بر اساس آخرین آمار موجود، استان اردبیل در سال 1396 موفق به جذب بیش از 9 میلیون گردشگر شده است. برای آشنایی بیشتر با این استان زیبا با ما همراه باشید.

چه جاذبه های طبیعی در استان اردبیل وجود دارد؟

  • غار جهگان: غار جهگان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی است که در 77 کیلومتری شهر خلخال قرار دارد جالب اینکه این غار در ارتفاع 2400 متری قرار دارد. اگر بخواهیم در مورد مساحت غار صحبت کنیم، باید بدانید که این غار 1100 متر مساحت دارد و قطر ورودی اصلی آن تنها نیم متر است. در کنار طبیعت بی نظیر اطراف آن می توانید با راهنما از این غار دیدن کنید.
  • آبگرم قمیش گلی: آبگرم قمیش قلی با استخری به ابعاد 25 در 117 متر از یکی از فراوان ترین چشمه های آب گرم سرعین سرچشمه می گیرد. جالب است که دبی آب چشمه بوفاش گلی 30 لیتر در ثانیه است. با بازدید از این چشمه آب گرم می توانید آثار لکه های آتشفشانی به جا مانده از زمان های دور را نیز مشاهده کنید.
  • دریاچه نئورا: دریاچه نئورا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان اردبیل است. این دریاچه زیباست زیرا از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در فصل بهار به دلیل بارندگی های شدید در این منطقه، آب دریا بالا آمده و این دو دریاچه به یک دریاچه بسیار بزرگ تبدیل می شوند. در فصل بهار عمق برخی از نقاط دریاچه به بیش از 5 متر می رسد. هر ساله محیط زیست ماهی قزل آلا را به آب این دریاچه تزریق می کند. بنابراین می توانید با سفر به اردبیل و بازدید از این دریاچه از ماهیگیری لذت ببرید.
  • مقبره شاه اسماعیل: مقبره شاه اسماعیل یکی از مقبره های مجموعه مقابر شیخ صفی الدین اردبیلی است که این بقعه فقط دارای آب در ابعاد دو و نیم در سه و نیم متر است که سالانه افراد زیادی از آن بازدید می کنند.
  • مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی: این جاذبه تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، بین 400 تا 500 سال قدمت دارد. مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از مکان های تاریخی میدان علی کاپو اردبیل است که به دلیل کاشی کاری های زیبا مکانی مناسب برای هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی است.
  • برج شطار: برج شتر در روستای صومعه در استان اردبیل قرار دارد و یکی از قدیمی ترین مکان های تاریخی اردبیل است. قدمت این برج به دوران قبل از اسلام می رسد. اگر به تاریخ علاقه دارید، می توانید از این بنای تاریخی دیدن کنید.
  • پل های اردبیل: استان اردبیل دارای پل های تاریخی زیادی است. پل هفت چشمه، پل یاکوبی، پل نادری، پل کاراسو، پل سید آباد، پل سامیان و پل ابراهیم آباد از جمله پل هایی هستند که قدمتی طولانی دارند.
بیشتر بخوانید  معنی ضرب المثل میگویم نر است ، میگوید بدوش | دلیل وجود ضرب المثل میگویم نر است ، میگوید بدوش

دیدگاهتان را بنویسید