جزئیات دریافت هدیه ازدواج از تامین اجتماعی + شرایط و مدارک لازم



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شرایط دریافت هدیه همسر از تامین اجتماعی را بخوانید.

بر اساس ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی، کمک هزینه همسر به عنوان هدیه به بیمه شدگان اجباری واجد شرایطی که برای اولین بار تشکیل خانواده می دهند، به عنوان یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

سازمان تامین اجتماعی طبق قانون در قبال بیمه شدگان خود تعهداتی دارد. این بدهی ها به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند.

از جمله کوتاه‌مدت‌ها می‌توان به کمک پزشکی در موارد بیماری، بارداری و حوادث، کمک هزینه بیماری، کمک هزینه بارداری، هزینه رفت و آمد و اسکان بیمار و همراه، پروتز و پروتز، کمک هزینه قطع شده، کمک هزینه ازدواج اشاره کرد. ، هزینه های کفن و دفن و ختم و بیمه بیکاری ذکر شده است.

شرایط دریافت هدیه عروسی

بدهی های بلندمدت شامل مستمری کهولت، مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری از کارافتادگی جزئی، مستمری عائله مندی و مزایای پولی، غیر پولی و عیدی بازنشستگان (کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد و عیدی) می باشد.

بر اساس ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی، کمک هزینه همسر به عنوان هدیه به بیمه شدگان اجباری واجد شرایطی که برای اولین بار تشکیل خانواده می دهند، به عنوان یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

بیمه شدگان تامین اجتماعی در زمان ازدواج اول، هدیه ازدواج به مبلغ «یک ماه حقوق پس از کسر حق بیمه» دریافت می کنند و در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده تامین اجتماعی باشند، این هدیه به هر دو نفر رایگان پرداخت می شود. از هزینه صورتحساب

بیشتر بخوانید  برای ناهار خوراک لوبیا سبز درست کن، محشر میشه | طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

مبلغ کمک هزینه ازدواج معادل مجموع مزد و مزایایی است که ظرف دو سال قبل از تاریخ عقد مشمول کسر حق بیمه می شود تقسیم بر 24 و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد باشد. روز ازدواج مبلغ پرداختی به حداقل دستمزد سال ازدواج افزایش می یابد.

شرایط بهره مندی از این حق چیست؟

یکی از شرایط مهم اخذ این کمک هزینه، وجود سوابق لازم است. به این ترتیب بیمه شده در مدت پنج سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز کار کرده و حق بیمه این مدت توسط کارفرما پرداخت شده است.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج از سوی سازمان تامین اجتماعی این است که رابطه شغلی بیمه شده با کارفرما در روز عقد به پایان نرسیده و ازدواج دائمی و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

ضمناً بیمه شدگان تأمین اجتماعی که در سنوات گذشته ازدواج کرده و در زمان عقد دارای شرایط تعیین شده بوده ولی از مزایای مذکور برخوردار نبوده اند نیز می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

برای دریافت هدیه عروسی چه مدارکی لازم است؟

برای ارائه درخواست کمک هزینه همسر نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی نیست، بلکه این خدمت در سامانه آفلاین سازمان تامین اجتماعی موجود است و بیمه شدگان می توانند به آدرس es . tamin.ir و مشاهده منوی بیمه شدگان/نگهداری کوتاه مدت/درخواست کمک ازدواج، به سادگی با وارد کردن تاریخ عروسی و شماره ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت این کمک ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید