ناامیدی بازار ارز از توافق برجام / نرخ دلار برای امروز



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، نتیجه این است مذاکرات هسته ای مشخص نیست و بازارها سومین هفته از عدم اطمینان را پشت سر می گذارند. با این حال به نظر می رسد بازارها تا پایان هفته جاری سیگنالی را دریافت کرده اند که منتظر آن بودند. اینکه برجام به زودی به نتیجه نمی رسد و اختلافات بین دو طرف بیشتر از آنچه اعلام شده است.

از ابتدای هفته قیمت دلار وسط کانال 29 هزار تومان نوسان داشت و روز گذشته حتی به 29 هزار و 400 تومان هم رسید. اما اواسط دیروز هشتم شهریور قیمت دلار روند صعودی آغاز شد و امروز نهم شهریور ماه 30 هزار تومان وارد کانال شد.

قیمت دلار در معاملات غیرقانونی فردا در محدوده 30 هزار تومان است. هر چند دلار هرات اندکی کاهش یافت و به 29 هزار تومان رسید.

در روزهای اخیر هیچ سیگنال مشخصی از برجام وجود نداشته است، اما به نظر می رسد این موضوع بر روند قیمت دلار تأثیر گذاشته است. چرا که پیش از آن دلالان در بیم و امید از شروع مجدد مذاکرات بودند و هر لحظه امکان پاسخ مثبت رسانه ها وجود داشت. اما حالا با گذشت بیش از دو هفته از سکوت طرفین، بازرگانان دلار مرحله احتیاط را ترک کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

کارشناسان اقتصادی معتقدند که چه چیزی باعث تغییر می شود قیمت دلار این عدم اطمینان سیاسی پیرامون مذاکرات است. اما باید دید در صورت ادامه این بلاتکلیفی، روند صعودی دلار ادامه خواهد داشت یا خیر؟

بیشتر بخوانید  نظارت کامل با استفاده از مکانیزم جامع ممیزی شبکه نمایندگی ها

قبل و بعد از مذاکرات دوحه قیمت دلار افزایش یافت و البته بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کند و قیمت را در کانال 30 هزار تومان نگه دارد. اما مشخص نیست این بار روند قیمت دلار در همین محدوده باقی می ماند یا در صورت ادامه توقف فعلی تغییر خواهد کرد.

اما طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت نیوز می گوید: «به نظر نمی رسد. قیمت دلار در روزهای آینده چیز زیادی تغییر نخواهد کرد. پیش بینی می شود دلار در کانال فعلی یعنی در محدوده 29 تا 30 هزار تومان باقی بماند.

وی توضیح داد: به نظر می رسد اخبار دیگر تاثیری بر بازار دلار نداشته باشد. تا زمانی که نتیجه نهایی مذاکرات وین مشخص نشود، بازار بلاتکلیفی را رها نخواهد کرد و تغییرات قیمتی رخ نخواهد داد.

بر اساس اخبار سیاسی دوران جدید مذاکرات هسته ای ببه زودی در وین برگزار می شود. اگر نتیجه این مذاکرات مثبت باشد، روند بازار در کوتاه مدت کاهش می یابد. اما اگر این انتظار طولانی شود، احتمالا بازارها سیگنال منفی دریافت می کنند و قیمت ارز افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید