سیستان استانی فقیر اما خوشایند برای گردشگری است



سلام نو گزارش سیستان و بلوچستان یکی از مناطق تاریخی ایران است که یکی از مناطق محروم ایران نیز می باشد. جالب است بدانید با توجه به اینکه این نقطه از کشور به دلیل عدم توجه به توسعه یکی از در معرض خطرترین مناطق ایران است، دارای اماکن و مکان های تاریخی جالبی در عین حال است که هر کدام منحصر به فرد هستند. به روش خودش بر اساس یک باور قدیمی سیستان و بلوچستان یازدهمین سرزمینی است که اهورامزدا ساخته است. این شهر در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد و لنگرگاه آن گنجایش کشتی های اقیانوس پیما را دارد و جالب اینکه از مناطق آزاد تجاری ایران خارج شده است. این استان دارای بندر چابهار، گرم ترین نقطه کشور در زمستان و سردترین بندر جنوب ایران در فصل تابستان است. در این مطلب به بررسی جاذبه های گردشگری سیستان می پردازیم.

مناطق گردشگری سیستان و بلوچستان کدامند؟

  • بازدید از موزه پست: موزه پست زاهدان که یکی از موزه های شهر زاهدان است، بهترین مکانی است که در آن می توانید انواع مجسمه های باستانی، مهره های سوخته شهر و ابزار قدیمی و البته باستانی را در آن پیدا کنید.
  • بازدید از غار لادیز و اشار: غار و آبشار لادیز یکی از دلپذیرترین و دلپذیرترین مناطق طبیعی است که حتی در دمای 40 درجه سانتیگراد می تواند بهترین مکان برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت باشد. این منطقه که به دلیل وجود غار و آبشار دلاویز در شهر میرجاوه قرار دارد در منطقه ای کویری قرار دارد که صدای آبشار در هوای گرم به شما خوشامد می گوید. روستاییان این منطقه آثار زیادی خلق کرده اند که می توان به راحتی از بازارهای محلی خرید کرد.
  • بازدید از قلعه ناصری: قلعه ناصری واقع در شهرستان ایرانشهر یکی از قله های باقی مانده از دوران قاجار است که به دستور ناصرالدین شاه ساخته شده است. جالب اینجاست که ناصرالدوله پیشنهاد ساخت این قلعه را داد و در عرض 7 سال آن را با معماری داخلی و خارجی بسیار زیبا به ناصرالدین شاه هدیه داد.
بیشتر بخوانید  خانه دار شدن در ایران چقدر طول می کشد؟

از کوه خواجه دیدن کنید: کوه خواجه واقع در شهر زابل مانند جزیره ای در میان دریاچه هامون است. این کوه در فاصله 17 کیلومتری شهر زابل قرار دارد و بر فراز کوه خواجه مجموعه ای از آثار تاریخی مربوط به دوره ساسانی وجود دارد. شهرت این کوه به این دلیل است که یکی از شاگردان اهل بیت که در کتاب اوستا آمده و مردی خردمند بود برای تفکر و تعقل به این ناحیه رفت. همچنین مقبره ها و قبرهای جالب روی کوه با معماری خاص خود بهترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند از مکان های شگفت انگیز دیدن کنند.

  • از مجموعه تفریحی ولیکو مور دیدن کنید: اگر به چابهار رفتید حتما سری به مجموعه تفریحی دریای بزرگ بزنید. این منطقه در مسیر چابهار روم، منظره شگفت انگیزی از برخورد امواج و صخره ها به ارمغان آورد. جالب است که انواع خرچنگ ها و لاک پشت ها روی صخره ها و حتی شن های ساحل این منطقه بازی می کنند. این منطقه یکی از مناطق باصفا و بکر گردشگری است که دارای امکاناتی مانند آلاچیق و رستوران می باشد. همچنین صخره های بسیار زیبای این منطقه دارای پوشش سبز رنگی از خزه های دریایی هستند که محل بسیار خوبی برای عکاسی ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید