گفتگوی وزیران ایران و عراق در تهران


به گزارش سلام نو، حسین امیرعبداللهیان وزرای امور خارجه ایران و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند و برگزاری این انتخابات آخرین وضعیت روابط دوجانبه است.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دو کشور در زمینه های مختلف همکاری، بر ضرورت اجرای توافقنامه تاکید کرد و بهبود روابط تجاری و اقتصادی و بهره برداری را در اولویت قرار داد. از جمله ظرفیت‌های بزرگ ظرفیت‌های موجود در چارچوب همکاری‌های دو کشور، تبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی، حمل‌ونقل کامل و نهایی‌سازی راه‌آهن بصره – شلمچه و کمک مؤثر آن به افزایش گردشگری و حجم مبادلات در دستیابی به سطح بالاتری از همکاری و دسترسی به استفاده از ظرفیت های موجود متقابل و به نفع Fimabine ارزیابی شد.

در این دیدار دکتر امیر عبداللهیان با قدردانی از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی، تلاش های صورت گرفته در دو کشور برای ایجاد شرایط برای برگزاری مناسب این مراسم بزرگ را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران ثبات، صلح، حفظ وحدت ملی در عراق و احترام به نهادهای قانونی را مهم ارزیابی کرد و بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل پیش آمده در صحنه داخلی عراق تاکید کرد. . در چارچوب فرآیندهای قانونی و حفظ اقتدار دولت عراق.

تلاش برای بازگرداندن ثبات داخلی در عراق

فواد حسین در این دیدار روابط دو کشور را مهم ارزیابی کرد و با قدردانی از روابط مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه امور داخلی عراق، به اقدامات دولت عراق در رابطه با اربعین اشاره کرد. زیارت و تلاش مستمر برای بازگرداندن صلح و ثبات داخلی در عراق. وی عراق را توصیف کرد.
وزیر امور خارجه عراق امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی ایران خاک عراق را تهدید کند.

بیشتر بخوانید  خبر مهم آزمون سراسری / دروس عمومی حذف شد

همکاری در حوزه امنیتی به ویژه جلوگیری از فعالیت گروه های متخاصم، تجزیه طلب و تروریستی در عراق و منطقه و برخی مناطق مرزی، با قدردانی از نقش تسهیل کننده عراق در برگزاری مراسم سالانه حج برای زائران ایرانی بیت الله. الحرام، توافق دو کشور برای ایجاد کنسولگری در دو کشور (موصل-اصفهان)، تشریح آخرین وضعیت مذاکرات در خصوص لغو تحریم ها، مسائل کنسولی مربوط به زائران اربعین از کشورهای همسایه، وضعیت زائر ایرانی دستگیر شده در عربستان وقایع مهم منطقه و توسعه روابط از دیگر موضوعات این دیدار جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بود.

اعلامیه گفتگوی وزرای ایران و عراق در تهران اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه گفتگوی وزرای ایران و عراق در تهران اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید