خبر مهم وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات گفت: در خصوص کاهش سرعت اینترنت، چشم انداز و راهبرد دولت سیزدهم تامین شبکه ای سریع، با کیفیت و امن برای مردم است و می باشد. انجام هر کاری برای جلوگیری از این اتفاق

عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقاتی 6 شرکت در حوزه فناوری و دانش در جمع خبرنگاران در کرج با بیان اینکه از فردا افتتاح ده ها پروژه فناوری اطلاعات را داریم، گفت: کار در استان با ارائه پروتکل ها در کشور آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه حدود 400 روستای جدید به این شبکه متصل خواهند شد، افزود: امروز در منطقه ویژه پیام افتتاح چندین خط تولید جدید و شرکت های مخابراتی و اطلاعاتی جدید را داریم که در حال حاضر در حال مونتاژ هستند. اما امیدواریم در مراحل بعدی برنامه ریزی های بیشتری با حمایت های لازم به تولید ملی برسیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید تجهیزات فناوری اطلاعات داریم و اگر خوب شود ظرفیت های صادراتی نیز وجود دارد، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت ها به خارج از کشور صادرات دارند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به ظرفیت ویژه ای که دارد می تواند به قطب اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود و نیازهای کشور را برطرف کند و زیرساخت های لازم را برای حل مشکل اشتغال کشور فراهم کند، افزود: در خصوص کاهش سرعت اینترنت ر.ک. راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه ای سریع، با کیفیت و امن برای مردم است و تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید  خبر مهم درباره بنزین | تامین بنزین در آغاز سال جدید

زارع با اشاره به اینکه فیبر نوری باید در اختیار خانه های تجاری قرار گیرد تا سرعت آن چند صد برابر شود، تصریح کرد: زمانی که فیبر نوری به منازل مردم کشیده شود، مشترکان می توانند از طریق شبکه وای فای به تلفن همراه خود متصل شوند از اینترنت پرسرعت لذت ببرید. لذت ببرید

وی با بیان اینکه این کار باعث بهبود شبکه تلفن همراه می شود، گفت: تلاش می کنیم تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

نحوه ارائه خدمات اپراتورها به زائران ایرانی اربعین

اربعین در بخش دوم سخنان خود در پاسخ به نحوه خدمات رسانی اپراتورها به زائران ایرانی گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرزها، ایجاد مرکز ارائه اینترنت رایگان برای هزار نفر در یک مکان. در مرز مهران و ارائه اینترنت رایگان بخشی از این اقدامات در بسیاری از ایستگاه ها از نجف تا کربلا است.

وی بیان کرد: ارائه روترهای رایگان در قالب پلتفرم هایی که مردم بتوانند موقعیت مکانی خود را ببینند و مسیرهای مورد نظر خود را بیابند از دیگر بخش های این سرویس است.

دیدگاهتان را بنویسید