به گزارش سلام نو، صنعت سفر و گردشگری قدیمی نیست. هر سال یک روند یا تغییر جدید در رفتار یا ترجیحات توریست ظاهر می شود که همه چیز را متزلزل می کند. با هر تغییری فرصتی برای تورها فراهم می شود تا به مشتریان جدید و قدیمی تجربیاتی را که می خواهند ارائه دهند.
در چند سال اخیر صنعت گردشگری به شدت از پیامدهای کرونا آسیب دیده است. در کوتاهمدت و میانمدت، کووید-۱۹ نحوه سفر گردشگران و مکان سفر آنها را تغییر داده است. در بلندمدت، صنعت گردشگری ممکن است مجبور شود با پیامدهای همهگیری و تغییرات بالقوه دائمی در رفتار و نیازهای مصرفکننده مقابله کند.
با این حال، کاهش سفر به دلیل اپیدمی کرونا باعث رونق صنعت گردشگری در چند سال آینده خواهد شد و اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع برنامه ریزی یک پروژه گردشگری نوآورانه یا ایده تجاری جدید است.
در زیر برخی از آخرین روندها و ایده های نوآورانه تجارت سفر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
ایده های خلاقانه کسب و کار گردشگری
- کار از راه دور
حتی قبل از همهگیری کرونا و قرنطینه، ایده کار از راه دور در حال افزایش بود. در سال 2020، میلیون ها نفر در یک آزمایش جهانی برنامه ریزی نشده در کار از راه دور شرکت کردند. نتیجه این است که برخی از کارفرمایان که قبلاً مشکوک بودند، اکنون مشتاق تر در مورد ترتیبات دورکاری هستند. در هر کسب و کاری که به آن مشغول هستید، می توانید اقدامات مربوط به پذیرش گردشگران را به صورت غیر حضوری انجام دهید.
- سفر با کمپینگ سیار
سفر همیشه محبوب است. با این حال، در دوران شیوع کرونا، این نوع سفر از برنامههای بیشتر مردم حذف شده است. سفرهای جاده ای فاصله فیزیکی گردشگران را از سایر مسافران در دنیای پسا کووید کاهش داده است.
کمپینگ سیار سالهاست که محبوب بوده است. بسیاری از وانتهای کمپر کلاسیک فولکس واگن از گذشته، حتی با موتورهای جدید هنوز هم رانندگی میکنند و ثابت میکنند که جذابیت جاده باز مثل همیشه قوی است. در سالهای اخیر، جذابیت این کمپهای سیار برای گردشگران باعث شده است که بسیاری از جوانان شغل خود را ترک کنند و یک سال یا بیشتر در یک ون کار و زندگی کنند. این افراد اغلب ماجراجویی های خود را در یوتیوب یا اینستاگرام مستند می کنند.
کمپینگ های سیار امروزی می توانند با همتایان دهه 60 خود بسیار متفاوت به نظر برسند، با فضای داخلی سفارشی و گجت های فراوان که آنها را به خانه ای دور از خانه تبدیل می کند.
- سفرهای ایمن تر
مردم در چند سال گذشته چیزهای زیادی در مورد چگونگی جلوگیری از بیماری آموخته اند. این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم هنگام سفر در آینده، حتی در دنیای پس از کووید، از بهداشت خوب آگاه باشند. این تنها تغییر در تجربه سفر نیست. در سال 2021، بسیاری از کشورها شروع کردند به نتیجه منفی آزمایش کرونا برای سفر. حتی پس از واکسیناسیون انبوه جهانی، برای ورود به برخی کشورها مدرک واکسیناسیون لازم است. آن دسته از تورها و هتلهای صنعت گردشگری که اقدامات امنیتی بیشتری را برای اطمینان بخشیدن به مشتریان انجام میدهند، از افزایش تجارت و مشتریان بیشتر در دنیای پس از همهگیری سود خواهند برد. این می تواند بخش مهمی از بازاریابی گردشگری برای آینده باشد.
- رعایت مسائل زیست محیطی
اکوتوریسم چندین سال است که در حال افزایش است. گرایش به تجربه سفرهای دوستدار محیط زیست تنها همراه با آگاهی و علاقه بیشتر به تغییرات آب و هوا رشد خواهد کرد. اکوتورها به گردشگران این امکان را می دهد که از تعطیلات خود لذت ببرند و در عین حال در مورد مسائل زیست محیطی در یک مکان خاص اطلاعات کسب کنند. اکوتوریسم به برخی افراد اجازه می دهد تا کارهای ملموسی برای کمک به حفظ محیط زیست انجام دهند، مانند داوطلب شدن برای کاشت درخت یا کمک به بازسازی زیستگاه حیوانات. بسیاری از مسافران این روزها به دنبال سفرهایی با مسئولیت اجتماعی هستند. بسیاری از مسافران طرفدار شرکت های مسافرتی هستند که اقداماتی را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی سفر خود انجام دهند.