درگاه پرداخت پی پال چیست و چگونه کار می کند؟


پی پال چیست و چگونه کار می کند؟

پی پال یک سیستم پرداخت جهانی است که در بیش از 200 کشور استفاده می شود. امروزه تقریباً تمامی سایت های اصلی خرید آنلاین از پی پال پشتیبانی می کنند.
کاربران پی پال می توانند پرداخت های آنلاین انجام دهند و به نقاط مختلف جهان پول ارسال کنند. همچنین با دریافت ایمیل در پی پال می توان به راحتی پول دریافت کرد. این روش پرداخت یکی از سریع ترین و ارزان ترین روش های خرید اینترنتی و دریافت و ارسال تراکنش ها می باشد.
به دلیل تحریم ها امکان استفاده مستقیم از پی پال در ایران و چند کشور دیگر وجود ندارد. البته خدمات پی پال به صورت غیر مستقیم و از طریق واسطه در ایران قابل استفاده است.
استفاده از خدمات پرداخت پی پال برای اشخاص حقیقی و حقوقی (مانند شرکت ها) امکان پذیر است. هنگام استفاده از این روش پرداخت، نیازی به وارد کردن اطلاعات مالی و اقتصادی خود ندارید. هماهنگی با کسب و کارهای کوچک در حین حمایت از کسب و کارهای بزرگ یکی از ویژگی هایی است که پی پال را از همتایان خود متمایز می کند.
پی پال همچنین از سیستم بسیار پیشرفته ضد کلاهبرداری استفاده می کند و در نتیجه امنیت آن تضمین شده است. سرعت تراکنش ها در این پلتفرم بسیار بالاست و سهولت استفاده از آن محبوبیت آن را دوچندان کرده است.


باز کردن حساب پی پال

پی پال به طور رسمی در سال 1999 به عنوان یک سرویس انتقال پول معرفی شد. دو سال بعد، با IPO PayPal، eBay آن را تصاحب کرد.
در حال حاضر، مشارکت پی پال با مستر کارت، گستره خدمات پلتفرم آن را نسبت به سال های گذشته بسیار متنوع کرده است.
طبق آمار، تا سال 2010 تعداد کاربران پی پال از مرز 100 میلیون گذشت و در 190 بازار و با 25 ارز مختلف از آن استفاده کردند.
در حال حاضر این سامانه 267 میلیون کاربر فعال دارد و از 100 واحد پول ملی مختلف پشتیبانی می کند. حجم معاملات این پلتفرم در سال گذشته 9.9 میلیارد تراکنش بوده است.
تلفظ صحیح «پی پال» پی پال است، اما اکثر فارسی زبانان برای سهولت در صحبت از تلفظ پی پال استفاده می کنند.

کاربرد پی پال چیست؟

این سیستم در بسیاری از مشاغل مختلف اعم از فیزیکی و مجازی استفاده می شود. این شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها، از کسب درآمد تا خرید آنلاین است.

انتقال پول بین المللی

دانشجویان، مهاجران و حتی مسافرانی که به خارج از کشور سفر می کنند می توانند به راحتی با استفاده از حساب PayPal تراکنش های بین المللی انجام دهند.


پی پال پی پال چیست؟

کسب درآمد

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به کسب درآمد ارزی و خارج از کشور هستید، حساب پی پال می تواند گزینه مناسبی برای دریافت هزینه ها و دستمزد شما باشد. پی پال یکی از محبوب ترین روش های پرداخت برای فریلنسرها است. تولید محتوا، کارهای گرافیکی، طراحی سایت و بسیاری از فعالیت های دیگر را می توان از راه دور انجام داد. اگر در دریافت پول برای چنین فعالیت هایی مشکل دارید، PayPal یک گزینه عالی است.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید در مورد کهکشان ها بدانید!

خرید اینترنتی

همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از فروشگاه ها و مشاغل از PayPal به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی می کنند. اگر حساب پی پال دارید و آن را شارژ می کنید، می توانید به سرعت آنلاین خرید کنید. البته این خریدها بیشتر مجازی هستند و خرید فیزیکی تنها در صورتی امکان پذیر است که:

اول: وب سایت پذیرنده از پی پال پشتیبانی می کند.
دوم: وب سایت دریافت کننده باید بتواند مستقیماً به ایران ارسال کند.


اپلیکیشن پی پال


برنامه های کاربردی دیگر

پی پال همچنین مزایای دیگری را برای دارندگان حساب خود فراهم می کند. صورتحساب فوری، کمک مالی به موسسات خیریه، تبدیل ارزهای مختلف و پرداخت تلفنی از جمله این مزایا است.
هر یک از ویژگی های فوق دارای یک نرخ کارمزد خصوصی است که هنگام استفاده از آن از کاربر دریافت می شود.
حساب های شخصی پی پال برای کاربران عادی و افرادی طراحی شده است که از پی پال برای پرداخت و دریافت پول و همچنین خرید آنلاین استفاده می کنند. به عبارت دیگر، اگر برای ارسال پول به خارج از کشور به یک بستر سریع و قابل اعتماد نیاز دارید، این نوع حساب ها برای شما بسیار مناسب هستند.

پی پال چگونه کار می کند؟

مکانیزم PayPal بسیار ساده است. اگر یک کاربر ساکن خارج از کشور هستید، کافی است یک حساب کاربری رایگان در وب سایت PayPal.com ایجاد کنید، سپس حساب PayPal خود را با بانک یا کارت اعتباری خود پیوند دهید تا حساب خود را تأیید کنید. همچنین می توانید حساب خود را از طریق وب سایت های واسطه ای غیر از بانک شارژ کنید.
البته اگر در ایران باشید استفاده از پی پال برای شما بسیار سخت خواهد بود. طبق قوانین پی پال، کاربران مقیم ایران و چندین کشور تحریم شده حق استفاده از خدمات این شرکت را ندارند و در صورت مشاهده تخلف سیستم، حساب با تمامی دارایی ها مسدود خواهد شد.
به عبارت دیگر، می توان گفت که پی پال مانند یک کیف پول کار می کند، با این تفاوت که گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. به محض اینکه حساب خود را شارژ کردید و اعتبار دریافت کردید، به عنوان یک سیستم پرداخت کامل برای شما عمل می کند و می توانید با استفاده از درگاه های پی پال به آسانی تراکنش ها، ارسال و دریافت پول و خرید آنلاین را با Complete انجام دهید.
برخلاف تراکنش های بین بانکی، تراکنش های پی پال به صورت یکپارچه و از طریق سیستم خود انجام می شود. بنابراین تراکنش شما تکمیل شده و موجودی حساب شما در کسری از ثانیه تغییر می کند.
به یاد داشته باشید، اگر یک حساب بانکی را به یک حساب پی پال پیوند دهید، مزایای ویژه ای برای شما در نظر گرفته می شود. پلتفرم وام دهی پی پال یکی از این موارد است که در برخی کشورها به کاربران ارائه می شود. شارژ مستقیم حساب پی پال و تایید آسان حساب کاربری از جمله این ویژگی ها است.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن شورای حل اختلاف شهرستان عباس احمد در آذربایجان شرقی


مزایای پی پال

انواع حساب های پی پال

اکانت های این پلتفرم به صورت حساب های شخصی و تجاری در اختیار کاربران قرار می گیرد. در زیر ویژگی های هر یک از این حساب ها را شرح می دهیم.

حساب های شخصی

حساب های شخصی پی پال برای کاربران عادی و افرادی طراحی شده است که از پی پال برای پرداخت و دریافت پول و همچنین خرید آنلاین استفاده می کنند. به عبارت دیگر، اگر برای ارسال پول به خارج از کشور به یک بستر سریع و قابل اعتماد نیاز دارید، این نوع حساب ها برای شما بسیار مناسب هستند.

حساب های تجاری

حساب های پی پال تجاری دارای ویژگی های بیشتری نسبت به حساب های شخصی هستند. امکان دریافت تراکنش با مبالغ بیشتر و دریافت درگاه پرداخت پی پال در وب سایت شما از جمله مزایایی است که حساب های تجاری ارائه می کنند.

کارمزد تراکنش های پی پال

پی پال برای تراکنش های داخلی کمیسیونی دریافت نمی کند. معاملات داخلی معاملاتی هستند که در آن ارز مبادله نمی شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید دلار به کشوری با ارز دلار ارسال کنید، PayPal از شما هزینه ای دریافت نمی کند. علاوه بر این، ارسال تراکنش ها به یورو و کرون سوئد نیز رایگان خواهد بود.
هزینه تراکنش های فرامرزی برای کاربران در بریتانیا، جرسی، جبل الطارق، جزیره من و گرنزی پنج درصد از کل تراکنش خواهد بود. لازم به ذکر است که حداقل کارمزد 0.99 پوند و حداکثر کارمزد 2.99 پوند می باشد.
ارسال تراکنش های برون مرزی شخصی، در صورتی که گیرنده ساکن ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپای شمالی و مناطق یک و دو اروپا باشد، هزینه آن 1.99 یورو است. ارسال تراکنش به کشورهای دیگر که در این لیست نیستند 3.99 یورو برای شما هزینه دارد.
پی پال برای تراکنش های تجاری و مبالغ بالاتر از آستانه آن، نرخ کارمزد ویژه ای دریافت می کند که در طول تراکنش به شما نشان داده می شود.


پی پال


پی پال برای کاربران ایرانی; هفت خان رستم

همانطور که قبلا اشاره کردیم، اگر ساکن ایران هستید، استفاده از پی پال به سادگی امکان پذیر نیست و می تواند خطرات زیادی برای کاربر داشته باشد.
تحریم ایران توسط پی پال قدمت زیادی دارد. سال گذشته به دلیل تحریم های ایالات متحده، شرکت های خدمات پرداخت از ارائه خدمات به مشتریان ایرانی منع شدند. مسترکارت، ویزا و پی پال از جمله ارائه دهندگانی بودند که کاربران ایرانی را از استفاده از خدمات خود منع کردند.

از طرفی سیستم امنیتی پی پال بسیار قوی است و در صورت تداخل IP احتمال محدود شدن حساب شما وجود دارد. علاوه بر این، اگر قصد خرید فیزیکی (با قابلیت ارسال به آدرسی در ایران) را با استفاده از پی پال دارید، ممکن است تراکنش شما محدود شده و به حالت تعلیق درآید.
تاکنون هزاران حساب کاربری ایرانی در داخل پی پال با تمامی موجودی ها مسدود شده اند و سیستم های احراز هویت پی پال روز به روز قوی تر می شوند.
اگر با آی پی ایرانی وارد حساب پی پال خود شوید، تراکنش شما به هر نحوی مربوط به ایران باشد و یا حسابی با اطلاعات نادرست ایجاد کرده باشید، هر لحظه امکان مسدود شدن حساب شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهرکرد

بنابراین اکثر کاربران ایرانی به ناچار از واسطه ها برای ایجاد حساب های پی پال استفاده می کنند.
بسیاری از شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها در ایران این امکان را برای ایرانیان فراهم کرده‌اند که بتوانند حساب پی‌پال، خرید از طریق پی‌پال انجام دهند و یا درآمدهای ارزی خود را نقد کنند. این سایت ها حساب های پی پال تایید شده را ایجاد کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند. برخی دیگر مستقیماً با پرداخت هزینه ای ناچیز خریدهای درخواستی کاربر را انجام می دهند و یا درآمد ارزی کاربر را به حساب پی پال خود دریافت کرده و مبلغ ریالی را به کارت کاربر واریز می کنند.


 افتتاح حساب پی پال چیست؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر یا ایجاد چنین حساب هایی، کافی است «اکانت پی پال باز» یا «خرید با پی پال» را در گوگل جستجو کنید.
با همه این اقدامات، خطرات هنوز به صفر نمی رسد و ریسک همیشه وجود دارد.
از آنجایی که ساکنان ایران به کارت های بانکی بین المللی دسترسی ندارند و پی پال به بانک های ایرانی سرویس نمی دهد، کاربران مجبورند با برداشت از حساب خود، موجودی پی پال خود را افزایش دهند.
قیمت دلار پی پال دارای دو نرخ «خرید» و «فروش» است. نرخ خرید دلار پی پال معمولاً بالاتر از نرخ معمولی دلار است و قیمت فروش آن نیز بسیار کمتر از نرخ مبادله ای منتشر شده در بورس ها است. برای شارژ حساب پی پال خود می توانید به یکی از سایت هایی که در این زمینه کار می کنند مراجعه کنید. در این گونه وب سایت ها نرخ ارز مورد نظر به ریال دریافت می شود و واریز به ارز مورد نظر شما انجام می شود.


سوالات متداول


راهنمای افتتاح حساب پی پال


آیا می توانید ارزهای دیجیتال را با پی پال خریداری کنید؟

چندین صرافی و بازار بیت کوین وجود دارد که از PayPal به عنوان روش پرداخت استفاده می کنند.


آیا پی پال برای کاربران ایرانی ممنوع است؟

آره؛ پی پال مدت هاست که کاربران ایرانی را در لیست تحریم های خود قرار داده است.


آیا وارد کردن حساب بانکی در پی پال ضروری است؟

در مورد حساب های عادی، خیر. اگر می خواهید حساب بانکی خود را به پی پال پیوند دهید، به یک حساب بانکی معتبر نیاز دارید. اگر حساب بانکی شما به پی پال مرتبط نیست، باید از طریق سایت های واسطه پی پال شارژ کنید. حساب های تجاری پی پال نیز به یک حساب بانکی معتبر نیاز دارند.


حساب PayPal محدود به چه معناست؟

اگر پی پال متوجه فعالیت مشکوک در حساب شما شود، آن را محدود کرده و وجوه موجود در آن را مسدود می کند. آزادسازی حساب به ارائه مدارک شخصی بستگی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید