برنامه بلندمدت ایران خودرو برای حضور در بازار روسیه



مهدی خطیبی در نشست خبری نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نمایشگاه روسیه را عرصه ای برای نمایش توانمندی های صنعت خودروسازی کشور و تولید قطعه دانست و گفت: استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از محصولات تارا نشان از توانمندی و توانمندی بالای ایران خودرو دارد. ظرفیت ها در تامین نیازهای بازار روسیه.

وی با اشاره به بررسی های انجام شده برای توسعه سهم ایران خودرو در بازارهای صادراتی گفت: ارزیابی های بازار روسیه نشان داد که محصول تارا به دلیل کیفیت و قیمت رقابتی قابل رقابت با خودروهای مشابه در این بازار است.

خطیبی با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت روسی برای صادرات وزن به این کشور گفت: در بلندمدت نتایج و دستاوردهای صادرات برای اقتصاد کشور مشخص می شود و بر این اساس ایران خودرو توسعه یافته است. یک برنامه بلند مدت برای صادرات محصولات خود در مدت سه سال به منظور دستیابی به تمام اهداف خود در این بخش در مدت پنج سال.

وی با اشاره به نیاز بازار روسیه به خودروهای تجاری سبک و سنگین از جمله کامیون، به قرارداد صادرات 1000 واحد آتامان ایران خودرو دیزل اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان موتورهای دیزلی و خودروهای تجاری صادرات محور را نیز در نظر گرفت. موتورها

خطیبی به تشکیل کمیته مشترک برای انعقاد توافق با طرف روسی اشاره کرد و گفت: کمیته مشترک برای نظارت بر مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده و تسهیل و تسریع در اجرای توافق تشکیل شد.

بیشتر بخوانید  دانش‌آموزان نخبه محور توسعه لرستان هستند

مدیرکل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سوال که صادرات محصولات در شرایطی که بازار داخلی اشباع نیست، گفت: استراتژی صادرات در سطح کلان و ملی ترسیم می شود و سیاست این است که زمانی صادرات نشود. تولید فراتر از نیاز بازار است.

وی در عین حال تصریح کرد: محصولات خودروسازان باید در سطح جهانی به بازار عرضه شود و در صورت نیاز بازار داخلی بیشتر از طریق واردات تامین شود و بازار داخلی صادرات خودرو را تهدید نکند. .

وی با بیان اینکه بر اساس 8 مصوبه رئیس جمهور تولید افزایش چشمگیری داشته است، گفت: باید به فکر صادرات به بازارهای هدف باشیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوالی درباره رقابت خودروهای چینی در بازار روسیه گفت: خودروسازان در سال های اخیر به سطحی از توانایی و کیفیت رسیده اند که می توانند بدون اتکا به شرکای خارجی تولید کنند و در حال حاضر تولید محصولات داخلی با درجه داخلی سازی بالا در حال انجام است

وی افزود: قیمت و کیفیت رقابتی از عوامل موفقیت محصولات ایرانی در بازار روسیه است و در این زمینه خودروهای تارا و شاهین جایگزین مناسبی برای خودروهای چینی در روسیه خواهند بود.

خطیبی تصریح کرد: اگر بتوانیم محصولات خود را با قیمت و کیفیت رقابتی عرضه کنیم، مطمئناً می توان سهم بازار این کشور را افزایش داد.

Ecopress

دیدگاهتان را بنویسید