ثبت نام سومین روز بدون فوت در خراسان شمالی



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیجواد پورناکی اظهار داشت: برای سومین روز متوالی تعداد جان باختگان کرونا در استان در شب گذشته به صفر رسید.

وی با درخواست از شهروندان برای رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد افزایش آمار مبتلایان به علائم کرونا در استان و شهرستان‌ها هستیم.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اکنون 420 مرکز تجمع، خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و دوز هستند.

پورناکی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در خراسان شمالی گفت: طبق آخرین آمار 6 درصد از جمعیت هدف استان دوز چهارم، 60 درصد نوبت سوم، 88 درصد دوز دوم و 97 درصد دوز اول دریافت کردند. از واکسن کرونا

استان خراسان شمالی که از اواخر سال 1397 وارد اپیدمی ویروس کرونا شد، تاکنون 6 موج از این بیماری را تجربه کرده است و به گفته مسئولان علم پزشکی استان، از دو هفته گذشته تاکنون صدای موج هفتم، بیماری کووید 19 و سویه جدید آن BA5 شنیده شد

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند 97 تاکنون جان 2235 نفر را گرفته است.

بر اساس آخرین لیست رنگ‌های کرونای شهرستان‌ها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است، شهرهای بجنورد، اسفرین، جاجرم، شیروان، مانه و سملقان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمه، راجوجرگلان قرار دارند. و فاروج نیز به رنگ نارنجی ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید  هوای امروز تهران بارانی است دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید