دانه های این میوه خوشمزه کشنده است!



به گزارش اختاز نیوز به نقل از روزیاتو، هسته سیب مرکز تولید سیانور است و مصرف حدود 100 گرم دانه سیب باعث مرگ یک فرد بالغ 70 کیلوگرمی می شود.

سیب از زمان های قدیم به دلیل طبیعت مفیدش شناخته شده است. در واقع سیب یکی از قدیمی ترین میوه های شناخته شده است و دارای فواید بی شماری است.

مقدار زیادی ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و فیبر غذایی موجود در این میوه به پیشگیری از سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سنگ کیسه صفرا، فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

سیب همچنین برای کاهش کلسترول و غلبه بر اسهال و یبوست شناخته شده است.

با این حال، اگر فکر می کنید برای گرفتن بهترین نتیجه، خوردن کل سیب بهتر است، در اشتباهید.

هنگامی که به مرکز این میوه برسید، دانه های سیاه رنگی را خواهید دید که مرکز تولید سیانید هستند و حاوی آمیگدالین سمی، یک گلیکوزید سیانوژنیک هستند.

البته دانه های سیب سیاه و کوچک اسید معده را تجزیه نمی کنند. پوسته این دانه ها به اندازه کافی سخت است که از تعامل آمیگدالین با اسید معده جلوگیری می کند.

بنابراین اگر به طور تصادفی یک هسته سیب را قورت دهید، آسیبی نخواهید دید. اما وقتی دانه ها را می جوید، آمیگدالین با اسیدها و آنزیم های گوارشی تماس پیدا می کند و در نتیجه سیانید آزاد می شود.

سیانید چیست؟

سیانید یک گروه شیمیایی متشکل از یک اتم کربن است که توسط سه پیوند مولکولی به اتم نیتروژن متصل است. هنگامی که سیانید وارد معده می شود، می تواند به سرعت وارد جریان خون شود و با جلوگیری از استفاده بدن از اکسیژن مورد نیاز، باعث آسیب شود.

بیشتر بخوانید  تنها جانوری که در دریا فتوسنتز می‌کند | گوسفند دریایی بانمک در دل اقیانوس +ویدئو

بدن انسان در برابر مقادیر کمی سیانید مقاوم است زیرا آنزیم ها در 24 ساعت اول پس از قرار گرفتن در معرض سم زدایی شده و از بدن خارج می شوند.

سیانور چقدر کشنده است؟

حدود یک تا دو میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، دوز کشنده این ماده سمی است و اگر یک میلی گرم بر کیلوگرم را در نظر بگیریم، 70 میلی گرم می تواند یک فرد 70 کیلوگرمی را بکشد.

علائم مسمومیت با سیانید شامل تنگی نفس، تشنج، درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع، از دست دادن هوشیاری، اضطراب و حالت تهوع است.

یک هسته سیب حاوی حدود 700 میلی گرم سیانید در هر کیلوگرم است. بنابراین، حدود 100 گرم دانه سیب برای کشتن یک فرد بالغ 70 کیلوگرمی کافی است.

چند دانه سیب باعث مرگ می شود؟

یک هسته سیب حدود 0.7 گرم وزن دارد. بنابراین، برای کشته شدن توسط یک دانه سیب، باید به طور متوسط ​​143 دانه بخورید. یک سیب معمولاً حدود هشت هسته دارد. بنابراین، برای دریافت دوز کشنده سیانید، باید تمام دانه های 18 سیب را بخورید.

علاوه بر هسته های سیب، سیانید در هسته بسیاری از میوه ها و آجیل های خام نیز یافت می شود. زردآلو، بادام تلخ، گوجه سبز، گیلاس، پرتقال، پاپایا، شلیل، هلو و آلو نیز در هسته خود سیانید دارند.

این ماده کشنده در گیاهانی مانند لوبیا لیما، شبدر، دانه های جوانه زده و غیره نیز یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید