خبر فوری درباره حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق در دوران بازنشستگیاین همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات در هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه و همسان سازی هستند حقوق بازنشستگان آنها در چند ماه گذشته اعتراضات زیادی را آغاز کرده اند حقوق بازنشستگان بر لبان افتاد در ادامه آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را خواهید خواند.

یک کارشناس حوزه کار افزایش 38 درصدی حقوق را شامل وضعیت کلیه مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی (کسانی که بیش از حداقل مستمری دریافت می کنند) را شامل می شود، گفت: از شهریور ماه افزایش 38 درصدی حقوق برای همه افراد در نظر گرفته شده است. مستمری بگیران سایر مقاطع اعمال می شوند و مبلغ مابه التفاوت از اول فروردین واریز می شود.

وی ادامه داد: معتقدم پس از ابلاغ وضعیت قانونی مجلس از نظر مغایرت مصوبات دولت با مصوبه شورای عالی کار برای حق مسکن، بحث تغییر حق مسکن کارگری یا کاهش آن به 550 هزار تومان مطرح شد. باز است. خود به خود حذف شد و به عنوان دولت تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را پذیرفت و اعلام کرد که همان مبلغ 650 هزار تومان در زمینه حق مسکن کارگران رعایت شود، اما با توجه به مشغله ها و مشکلات دولت، کمیته دبیرخانه دولت باید بر این امر نظارت کند. موضوع.

بیشتر بخوانید  یک نام غیرمنتظره در لیست خرید گل‌محمدی

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در بحث راه حل قانون مسکن، دولت باید ابلاغ رسمی بدهد تا مراحل قانونی طی شود و راه حل به وزارت کار برگردانده شود و از طریق وزارتخانه به کارفرمایان اطلاع رسانی شود. تا بتوانند آن را اجرا کنند.

هی اسماعیلی گفت: جلسات هیئت دولت هفته ای دو بار برگزار می شود و این هفته فرصت خوبی است تا دولت به صورت رسمی مصوبه ای در خصوص حق مسکن ابلاغ کند تا در شهریور ماه که مستمری ها افزایش می یابد کارگران از حق مسکن به طور کامل برخوردار شوند.

وی در عین حال به افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق 38 درصدی شامل تمامی مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی است که باید 515 هزار تومان اضافه پرداخت شود و سازمان بیمه اجتماعی بر اساس صدور این مبلغ از اول سال تصمیم گیری خواهد کرد.

این کارشناس کار بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی پیش از این افزایش حقوق 10 درصدی به اضافه مبلغ 650 هزار تومان را طبق آنچه دولت اعلام کرده بود و اکنون بر اساس اعلام دکتر زاهدی وفا – سرپرستی اجرا کرد. – افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان از شهریورماه برای کلیه مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی لحاظ می شود.

حاج اسماعیلی گفت: مستمری بگیران سایر رده ها مشمولانی هستند که بیش از حداقل مستمری دریافت می کنند و حدود 800 تا 850 هزار نفر هستند و تحت عنوان سایر رده ها افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان و حداقل حقوق در نظر گرفته شده است. مستمری بگیران هم همینطور هستند کسانی هستند که حداقل مستمری دریافت می کنند که رای دیوان عالی کشور مبنی بر افزایش 57 درصدی آنها اجرا شده است.

بیشتر بخوانید  نجات کودک خردسال در کنار جنازه مادرش

وی در خصوص آن دسته از مستمری بگیرانی که بر اساس افزایش 10 درصدی به اضافه 650 هزار تومان حقوق و مستمری دریافت کردند، گفت: این دسته از مستمری بگیران در ماه های گذشته و از اول فروردین ماه 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش دریافت کردند. دریافت می کنند و از اول شهریور ماه حقوقشان بر اساس 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان صادر می شود.

دولت اصلاحیه مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را پذیرفته و قرار است از شهریور ماه حقوق بازنشستگان به صورت غیرحداقلی بر مبنای جدید پرداخت شود.


دیدگاهتان را بنویسید