مرگ تلخ یک کارگر پس از ریزش معدن در کرمان



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تایید مرگ یک کارگر بر اثر ریزش آوار در معدن زغال سنگ به نام «هشونی» در شهرستان کوبان، گفت این معدن در سال گذشته ناامن بوده و تذکر داده شده و نامه کتبی نیز دریافت کرده است.

محمدرضا مصباح افزود: حادثه ریزش معدن هشونی صبح امروز رخ داد و علت اولیه ریزش معدن در مرحله پیشرفته توسط کارگران اعلام شد.

وی با بیان اینکه جسد متوفی از زیر ویرانه های معدن خارج شد، تصریح کرد: در جریان ریزش معدن 6 کارگر حضور داشتند که 5 نفر از آنها در جاده اورژانس جان خود را نجات دادند و در سلامت هستند. . .

مهلت 3 ماهه برای حذف سیستم قضایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: با توجه به بازرسی سال گذشته این اداره کل از معدن هشونی، این معدن ناایمن ارزیابی شد و ضمن اخطار کتبی ایمنی به بهره بردار، وضعیت نیز مشخص شد. به مراجع قضایی منعکس شد.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال جاری قوه قضائیه سه ماه به معدن فرصت داد تا مشکلات را رفع کند و اقدامات ایمنی را انجام دهد که متاسفانه این اتفاق افتاد.

مصباح با بیان اینکه از اولین دقایق اعلام ریزش معدن هشونی، مسئولان محلی و برجسته اداره کار واقع در کوه بنان در محل حضور داشتند، اظهار داشت: فردا شخصا برای بررسی بیشتر به کوه بنان سفر خواهم کرد. علت حادثه و شرایط معدن و در صورت وجود تخلف در صورت تایید این حادثه طبق قانون برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  کلاهبرداری 400 میلیون دعانویس از کارمند اسلامشهری

شهر کوبان در 170 کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید