شهادت امام زین العابدین علیه السلام ۱۴۰۱ (امام سجاد) + نوحه مداحی – ایران چطور


قبر امام زین العابدین کجاست؟ علت شهادت امام سجاد،لحظه شهادت امام سجاد،محل شهادت امام سجاد،زندگینامه مختصر امام سجاد،امام سجاد به چه معروف است؟ مدت زمان امامت امام سجاد شهادت امام سجاد تاریخ شهادت امام سجاد متن شهادت امام سجاد لحظه شهادت امام سجاد شهادت امام سجاد 1400 | مداحی شهدای امام سجاد شهادت امام سجاد 1401 شهادت امام سجاد

شهادت امام زین العابدین (ع)

به نام خدا
25 محرم الحرام طبق آنچه اعلام شده سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام است. امامی که به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روز قیامت او را سعید العابدین می نامند، فرمودند که بر همه مؤمنان تسلط دارد.

فضایل او به حدی است که حتی برخی از بزرگان اهل سنت نیز به آن اعتراف کرده اند، از جمله مالک که درباره او می گوید: زین العابدین خود از عبادت کنندگان پیامبر است.[пророк Кармасли Аллах Али хо ал-Хазина ал-Абидин је узрок често обожавање](ص 440) و زهری که از سنن صباح است، می گوید: «مهدیاز از قبیله قریش را بر علی بن حسین ندیدم» (تاریخ الاسلام ثبیج 6، صفحه 432)[پیامبربهنامزیAbidinbyGodforhisabundanceofworship(Sharhal-Ahkakal-HaqVol19)страна440)аЗохрикојијефанатичнисуниткаже:„НисамвидеоникогаоднародаКурејшијакојијесупериорнијиодАлијабинал-Хусеина“[آنحضرتبهدليلكثرتعبادتش،زينالعابدينناميدهشد(شرحاحقاقالحق–ج۱۹صفحه۴۴۰)،ونيززهريكهسنيمتعصبياست،ميگويد:مارايتقرشياافضلمنعليبنالحسين«كسيازاهلقريشنديدمكهبرترازعليبنالحسينباشد»(تاريخالاسلامذهبيج۶صفحه۴۳۲)[پیامبراکرمصلیاللهعلیهوآلهزینالعابدینرابهسببعبادتفراوانشنامید)صفحه440)وزهریکهازاهلسنتمتعصباستمیگوید:«ندیدماحدیازقومقریشکهبرترازعلیجبینحسینباشد»(تاريخالاسلامثبيج6صفحة432)-حسین”حسنيمتعسبياست،ميغويد:مرايتقرشياافضلمنيليبنالحسين«كسيازاحلقريشنديمكهبرترازعليبنحسينبوسته»(تاريخاليسلامزهبيج6صفحة432)[ПророкјеназванЗаиАбидинзбогсвогобиљаобожавања(Схархал-Ахкакал-ХакВол19)страна440)аЗохрикојијефанатичнисуниткаже:„НисамвидеоникогаоднародаКурејшијакојијесупериорнијиодАлијабинал-Хусеина“[آنحضرتبهدليلكثرتعبادتش،زينالعابدينناميدهشد(شرحاحقاقالحق–ج۱۹صفحه۴۴۰)،ونيززهريكهسنيمتعصبياست،ميگويد:مارايتقرشياافضلمنعليبنالحسين«كسيازاهلقريشنديدمكهبرترازعليبنالحسينباشد»(تاريخالاسلامذهبيج۶صفحه۴۳۲)[پیامبراکرمصلیاللهعلیهوآلهزینالعابدینرابهسببعبادتفراوانشنامید)صفحه440)وزهریکهازاهلسنتمتعصباستمیگوید:«ندیدماحدیازقومقریشکهبرترازعلیجبینحسینباشد»(تاريخالاسلامثبيج6صفحة432)[ПророкјеназванЗаинал-Абидинзбогсвогобиљаобожавања(Схархал-Ахкакал-ХакВол19)страна440)аЗохрикојијефанатичнисуниткаже:„НисамвидеоникогаоднародаКурејшијакојијесупериорнијиодАлијабинал-Хусеина“[آنحضرتبهدليلكثرتعبادتش،زينالعابدينناميدهشد(شرحاحقاقالحق–ج۱۹صفحه۴۴۰)،ونيززهريكهسنيمتعصبياست،ميگويد:مارايتقرشياافضلمنعليبنالحسين«كسيازاهلقريشنديدمكهبرترازعليبنالحسينباشد»(تاريخالاسلامذهبيج۶صفحه۴۳۲)

در طول 34 سال امامت ایشان متأسفانه کمتر کسی بود که به امامت الهی ایشان ایمان آورد و معارف دینی خود را از حجت خدا گرفت و یادآوری این نکته ضروری است که امام و حجت خدا کمترین نیاز مردم را دارند. آنها علم الهی برای برخاستن از اقیانوس بیکران را ندارند و اگر انسان ها در هر نقطه ای از این کار کوتاهی کنند، در واقع خود را محروم کرده و به خود آسیب رسانده اند. در زمان امام چهارم به جای سوء استفاده از وجود مقدس ایشان به دنبال بخشش بنی امیه و خلفای خبیث بودند.

بیشتر بخوانید  فغانی به تیم من آسیب روحی زد

اما مجموعه ای ارزشمند و بسیار معتبر از ادعیه و مناجات حضرت زین العابدین رضی الله عنه به نام صحیفه سجادیه وجود دارد که به حق به عنوان ناب ترین زبور حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم شناخته می شود. به او آرامش بده آموزه های توحیدی و اخلاقی در این دعاها یافت می شود.
همچنین در مباحث اعتقادی و معرفتی، داستان های زیبا و عمیقی از ایشان نقل شده است که از آن جمله می توان به گریه های فراوان وی پس از واقعه کربلا، تأکید بر عزاداری سیدالشهد علیه السلام و بیان نکات اصلی در بحث های امامت و مهدویت، خطبه های امام چهارم در سوریه بحث حقوقی و…
امام سجاد (علیه السلام) خطاب به ابوخالد کابلی فرمود: ای ابوخالد، اهل عصر غیبت او، کسانی که به امامت او ایمان دارند، در بهترین زمان ها منتظر او هستند و منتظر ظهور او هستند. او از مردم در هر عصری برتر است (کمال الدین، صفحه 320)

از کلام گرانقدر امام زین العابدین علیه السلام نقل شده است:
ترس از دروغ گفتن در کوچک و بزرگ در کمال جدیت و شوخ طبعی است، برای مرد اگر کوچک دروغ بگوید از بزرگ جلوتر است.
از دروغ های کوچک و بزرگ چه شوخی و چه جدی بپرهیزید، زیرا اگر انسان جرأت گفتن یک دروغ کوچک را داشته باشد، به دروغ بزرگ هم جرات می کند. (مقدمه منهاج الصالحین آیت الله العظمی وحید خراسانی صفحه 374)

بدترین ساعات برای پسر آدم سه ساعت است: ساعتی که قیصر در آن مرگ را می بیند، ساعتی که در آن از قبر قیام می کند و ساعتی که در آن به دست خدا می ایستد. و سرفراز
سخت ترین زمان ها برای انسان سه زمان است: وقتی فرشته مرگ را می بیند، وقتی از قبر برمی خیزد و در مقابل خداوند تبارک و تعالی می ایستد یا به بهشت ​​یا جهنم می رود (خصال شیخ صدوق). ). – صفحه 119)
ما اهل مانا عذاب خواهیم شد و به خدا خاندان پیامبران و بیت رحمت و معدن علم و فرشتگان مختلف.
این مردم از ما چه می خواهند، خدای من، ما درخت نبوت، خانه رحمت، معدن علم و محل رفت و آمد فرشتگان هستیم.
ما اهل رحمت برای فقرا هستیم و او برای فقرا دعا می کند
هیچ کس به فقیر و نیازمند صدقه نمی دهد و آن فقیر در همان حال برای او دعا می کند، مگر اینکه دعایش مستجاب شود.

بیشتر بخوانید  رزوان لوچسکو کیست | کارنامه لوچسکو الهلال + لوچسکو در استقلال – ایران چطور

5- نشستن با من جایز نیست، زیرا خداوند متعال می فرماید: «اگر دیدی کسانی که در آیات ما قتال می کنند، با آنها مخالفت کن، هر چند در سنت های دیگر بجنگند، و اگر تو شیطان هستی». پس پس از آنکه جنایتکاران را به مردم معرفی کردید و این کار شما نیست که با ما صحبت کنید، با جنایتکاران ننشینید. زیرا خداوند متعال فرمود: و رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: خدایا. بنده خود را بیامرز، فرمود: «خوب، او ساکت باشد و من به تو اجازه نمی دهم که ما را بشنوی، زیرا خداوند متعال می فرماید: الفواد، همه بندگانش».

نمی توانی با هر کس که می خواهی جلسه بگذاری، زیرا خداوند متعال می فرماید: چون کسانی را که آیات ما را مسخره می کنند دیدی، از آنان دوری کن تا کار دیگری را آغاز کنند و اگر شیطان پس از یادآوری تو را فراموش کرد، زندگی خواهد کرد. . با این گروه ستمگر نیز نمی توانی هر چه می خواهی حرف بزنی، زیرا خداوند متعال فرمود: از آنچه نمی دانی پیروی مکن و او رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. گفت: خدا رحمت کند. بنده ای که برای خوشبختی سخنان نیک می گوید یا برای سالم ماندن سکوت می کند. و آنچه را که می خواهید نمی شنوید، زیرا خداوند متعال می فرماید: گوش و چشم و دل همه اینها بررسی می شود. (الله الشریعه – جلد 2 – صفحه 606)

<п>اعلامیه شهادت امام زین العابدین (علیه السلام) 1401 (امام سجاد) + نوحه مدغی – ایران چطور؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

بیشتر بخوانید  رده‌بندی جدید فیفا اعلام شد / ایران در رده ۲۶ جهان -

دیدگاهتان را بنویسید