به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، اشکان میرمحمدی بازرس کل تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به حضور داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی در کل به سازمان بازرسی کشور گفت: در دیدار با معاون وزیر، اقدامات این سازمان در رابطه با «پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران» و بحث هایی که در این زمینه انجام شد، بررسی شد. مورد بررسی و پایش قرار گرفتند. بالا
بازرس کل تعاون، کار و امور اجتماعی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ارائه شده در جلسه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از شاخص های مختلف اقدام به طبقه بندی خانوارها بر اساس وضعیت مالی و اعتبار و اعتبار آنها کرد. داده هایی که دریافت کرده اند آیا، است؛ به گونه ای که استفاده مناسب از این داده ها مستلزم همکاری و ارائه اطلاعات توسط نهادهای ذیربط بر اساس بند ب تبصره 14 قانون بودجه سال جاری کشور است.
وی ادامه داد: برخی نهادها که باید داده های مربوطه را در خصوص شاخص های محاسبه شده در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند، همکاری لازم و موثر را انجام ندادند. برخی از این دستگاه های دیگر نیز اطلاعات خود را به صورت آنلاین به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمی کنند، بنابراین می توان با توجه به شاخص های لازم برای تعیین اعشار، وضعیت خانوار را به موقع بررسی کرد.
به گفته میرمحمدی، با توجه به تاکید قانونگذار در قانون بودجه سال جاری، این موضوع توسط سازمان بازرسی کل کشور از نهادهایی که به طرق مختلف با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری نداشته اند، بررسی شد و اطلاعات آنها حفظ می شود. در “پایگاه داده”. اطلاعاتی در مورد رفاه ایرانیان به اشتراک نگذاشتهاند، پیگیری و نظارت خواهند شد تا با اعمال صحیح قانون بر اساس الگوی صحیح، فرصتی برای اظهار نظر در مورد وضعیت دهها خانوار مختلف فراهم شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور در خصوص دستگاه هایی که اطلاعات خود را به صورت غیر حضوری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می کنند، نظارت های لازم را بر اساس قانون مندرج در بند ب تبصره 14 این قانون انجام خواهد داد. قانون بودجه، تا این اطلاعات در اینترنت در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.
به گفته میرمحمدی، نهادها و مسئولانی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری نکنند، طبق قانون تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مشکل شهروندان برای حل اعتراضات خود گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به اعتراضات شهروندان را از مبادی مختلف آغاز کرد. و اخیراً سیستم جدیدی را تحت عنوان سیستم پشتیبانی نامگذاری پیاده سازی کرده است به افراد این امکان را می دهد که با مراجعه به این سامانه وضعیت خود را در خصوص شاخص های مختلف بررسی و بررسی کنند و در صورت اعتراض نسبت به هر یک از شاخص ها می توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه ایرادات خود را پیگیری کنند. مراجع و مشکل را حل کنند با به روز رسانی وضعیت می توانند از طریق سامانه امکان اظهار نظر در خصوص اعشاری شدن را فراهم کنند و در صورت داشتن شرایط و شاخص ها بتوانند در ماه های آینده یارانه دریافت کنند.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد از آنجایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر منابع مختلف نظارت دارد و سامانه جدیدی برای اطلاع رسانی به شهروندان از وضعیت اطلاع رسانی خانوارهای خرد ایجاد می کند، شاهد آن خواهیم بود که بخش قابل توجهی از اعتراض به این موضوع خواهد بود. با توجه به شاخص های مورد نظر توسط منابع مختلف رصد می شود. در دهکبندی خانوار باید تعیین تکلیف کند.
وی گفت: در جلسه با معاون وزیر تعاون، موضوع انسداد مبالغی که در اعتراض اولیه به حساب تک تک خانوارها واریز شده بود، مطرح شد و امکان برداشت برای آنها پیش بینی نشده بود و باید این مشکل نیز وجود داشته باشد. توسط ستاد هدفمندی یارانه ها حل شود.
بازرس کل تعاون، کار و امور اجتماعی در پایان تصریح کرد: برای تعیین تکلیف معترضان سایر اداراتی که وظایفی را بر عهده دارند باید نسبت به الگوبرداری از معترضان اقدامات مقتضی انجام دهند. به خصوص در رابطه با بحث جدایی خانواده امری اجتناب ناپذیر است.
با توجه به جلسه فوق، موضوعات دیگری از جمله مسائل فنی مربوط به بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان که در اختیار وزارت تعاون است، مطرح شد و این موضوع برای نظارت و بررسی در دستور کار قرار گرفت. درخواست سازمان بازرسی کل کشور