نتیجه مذاکرات برجام طی چند روز آینده مشخص خواهد شد



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز (جمعه) گفت: احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات بر سر احیای برجام وجود دارد. توافق هسته ای

اولیانوف در کنفرانس گروه رسانه ای روسیا الیوم گفت: برای احیای توافق هسته ای چیزهای زیادی به دست آمده است. امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر برای احیای توافق هسته ای اجماع داشته باشیم.

به گزارش سایت ریانووستی، وی با بیان اینکه هنوز مسائل پیچیده ای برای احیای توافق هسته ای ایران وجود دارد، توضیح داد: 3 متن برای احیای توافق هسته ای وجود دارد و اتحادیه اروپا در تلاش است تا بین مواضع طرفین ارتباط برقرار کند.»

این دیپلمات روس درباره ممانعت های آمریکا در روند مذاکرات وین اظهار داشت: این تصور را داریم که واشنگتن می خواهد مسائل باقی مانده که مربوط به توافق هسته ای ایران نیست را حل کند. دولت ایالات متحده در دنیایی کاملاً متفاوت زندگی می کند، زیرا آنچه در این پروژه نوشته شده قابل دستیابی نیست.»

اولیانوف با رد ادعاهای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی درباره برنامه موشکی و هسته ای ایران تاکید کرد: هیچکس نتوانسته ثابت کند ایران موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد. درخواست‌هایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اورانیوم ایران و غنی‌سازی آن وجود دارد، اما این موضوع فوری نیست.

به گزارش ریانووستی، وی همچنین افزود که توافق برای احیای برجام ممکن است «به معنای واقعی کلمه در چند روز آینده» حاصل شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مساجد باورنکردنی استانبول

دیدگاهتان را بنویسید