دستگاه سیل وکیوم و کاربردهای آن



آنچه دیگران می خوانند:

این دستگاه با توجه به نیاز مشتری، نوع محصول و شکل و اندازه ظرف در مدل های مختلف حرارتی و القایی ساخته می شود. دستگاه سیل وکیوم یکی از پرکاربردترین مدل های این دستگاه بسته بندی می باشد.

دستگاه های وکیوم آب بندی بسته بندی مواد غذایی (سبزیجات، خشکبار، گوشت، مرغ، سالاد، ترشیجات، لبنیات و …) در مدل های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی ساخته شده و با قیمت های متفاوت در بازار به فروش می رسد.

ccc64e4c-7eaa-47f3-b7ef-d96902089dc0

در این مطلب شما را با مهر که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل در صنعت بسته بندی می باشد آشنا می کنیم و انواع و کاربردهای آن را توضیح می دهیم پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های سیل

دستگاه سیلاب برای کاربردهای مختلفی ساخته شده است و بر این اساس انواع دستگاه سیلاب طراحی می شود که مناسب برای بسته بندی مواد غذایی، دارویی، شیمیایی و … می باشد که با انواع آن آشنا می شویم.

دستگاه سیل حرارتی

با توجه به اینکه برای بسته بندی مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف کاربرد دارد، دستگاه بسته بندی آب حرارتی در انواع زیر طراحی شده است:

دستگاه رومیزی کشویی برای جاروبرقی سیل

برای بسته بندی در سرعت های کم و متوسط ​​استفاده می شود. یکی از پرفروش ترین دستگاه های سیل گیر می باشد و بر روی مدل های اتوماتیک امکانات مختلفی از جمله سیستم تزریق گاز، وکیوم و تاریخچه حرارتی قابل نصب می باشد.

بیشتر بخوانید  مطالبه پرداختی مرحوم پورحیدری پس از گذشت 6 سال از فوت وی

سیل خلاء چرخشی

دستگاه وکیوم با مهرهای چرخشی برای بسته بندی محصولات در مقیاس بزرگ استفاده می شود که برای بسته بندی مواد غذایی پخته یا نیمه تمام، ترشیجات و سبزیجات کاربرد دارد و قابلیت بسته بندی چند ظرف را به صورت همزمان دارد.

دستگاه آب بند خلاء ریلی خطی

این مدل دستگاه در انواع تک خطی، دو خطی یا چند خطی تولید می شود. سرعت بسته بندی ظروف در این مدل بالاتر است. همچنین تجهیزات دیگری مانند انواع پرکننده محصول، در حالت انتقال و در تسمه، چاپگر خرما یا جت زن و پمپ خلاء قابل نصب است. با نصب این تجهیزات یک خط اتوماتیک برای بسته بندی محصولات خود خواهید داشت.

عملکرد دستگاه بسته بندی سیل حرارتی

عملکرد دستگاه وکیوم آب بندی به این صورت است که پس از قرار دادن ظرف در داخل دستگاه، سلفون در حین کار روی ظرف قرار می گیرد و در حین گرما و حرارت اعمال شده، سلفون به دهانه ظرف و مازاد آن می چسبد. سلفون بریده شده است.

در صورت نیاز به تزریق گاز یا جاروبرقی ظرف، این مراحل قبل از فشار دادن سلفون بر روی ظرف انجام می شود.

9ba8c453-11d5-4b0d-ac90-70997a7b7095

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی شده است و ویژگی های این دستگاه عبارتند از:

  • در کارگاه های بزرگ و صنعتی کاربرد فراوانی دارد
  • سرعت بالا و کاربرد در تناژ بالا
  • کار با برق در خانه
  • بسته بندی ظروف گرد در اندازه های مختلف

با کمک این دستگاه انواع بطری و قوطی های حاوی مواد غذایی و دارو بسته می شود.

دستگاه سیلاب القایی دستی

عملکرد این دستگاه به این صورت است که پس از قرار دادن سلفون آلومینیومی بر روی درب ظرف، دستگاه با تولید تشعشعات ساطع شده سلفون را به درب ظرف فشار می دهد.

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

قالب گیری القایی اتوماتیک برای کارگاه هایی که دارای خط تولید و کارخانجات هستند استفاده می شود و وظیفه این دستگاه قرار دادن خودکار سلفون روی محصولات و در جریان خط تولید هر محصول با عبور از پرتوهای دستگاه می باشد. چاپ و آماده کنید.

دستگاه وکیوم برای سیل شیشه

دستگاه آب بندی شیشه در سه نوع زیر تولید می شود و کارهای بسته بندی را با سلفون یا فویل آلومینیوم انجام می دهد:

  • دستورالعمل
  • بطور خودکار
  • نیمه خود کار

این دستگاه در کافه ها، هتل ها، رستوران ها برای درزگیری و بسته بندی ظروف و دهان شیشه ای آب میوه، دسر، بستنی و … استفاده می شود.

دستگاه وکیوم آب بندی با پمپ خود به تخلیه هوای ظرف و افزایش زمان نگهداری محتویات داخل بسته کمک می کند و همچنین امکان نصب خرما ماده بر روی این دستگاه وجود دارد.

دستگاه بسته بندی وکیوم سیلر خانگی نمونه ای کاربردی برای بسته بندی انواع ظروف پلاستیکی و شیشه ای است، محصولاتی مانند ماست، میوه، آب نبات، ترشی و سالاد را می توان با این دستگاه بسته بندی کرد.

دستگاه سیل تمام اتوماتیک

استفاده از این مدل دستگاه برای کارخانجات بزرگ صنعتی بسیار مناسب است و ظرف بسته بندی شده با قرار دادن روی ریل دستگاه به صورت خودکار بسته بندی می شود.

از این دستگاه برای بسته بندی انواع فرآورده های گوشتی مانند سوسیس، کالباس، ژامبون و … استفاده می شود.

اخرین حرف

بسته بندی یکی از اقلام مهم و کلیدی هر صنعتی است که اگر با دقت و کیفیت بالایی انجام شود نه تنها در افزایش ماندگاری محصول تاثیر بسزایی دارد بلکه باعث فروش بیشتر محصول می شود.

بنابراین استفاده از تجهیزات ترموواکیوم القایی و انواع آن می تواند برای صاحبان تولید و کارفرمایان بسیار سودآور و مثمر ثمر باشد.

***

این مطلب یک رپورتاژ بوده و شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


بیشتر بخوانید  معنی اسم تیامیس چیست؟ (ریشه، فراوانی و اسم های مشابه تیام)

دیدگاهتان را بنویسید