مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر است – ایران چطور


تفاوت دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱

نحوه پیگیری گزارش خبرنگار اقتصادی ایران.

پس از تصویب میزان و نحوه افزایش دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی در دیوان عالی کشور و ارجاع به کمیسیون دولتی برای تصویب، با اعلام وزیر کار در استعفا با توضیح اینکه دولت حداقل دستمزدها را افزایش خواهد داد. افزایش 10 درصدی حقوق بگیران با تایید دیوان عالی کشور و سایر سطوح، نارضایتی اکثریت مستمری بگیران را در پی داشت.

از نظر سازمان تامین اجتماعی افرادی که ماهیانه حدود 3.5 میلیون تا 10 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند متوسط ​​و حداقل آن افرادی هستند که حقوق آنها 2.5 میلیون و کمتر است.

مستمری بگیر فردی است که عمر جوانی خود را با زحمت و درد فراوان سپری کرده و برای 30 سال خدمت بیش از 30 درصد حقوق و مزایای خود را پرداخت کرده است تا با آرامش و امنیت اقتصادی بر مشکلات متعدد در دوران پیری فائق آید. بیا

پس از 30 سال تلاش و کار صادقانه، هر بازنشسته ای به حداقل آرامش و آسایش نیاز دارد تا بتواند سال های آخر زندگی را با کمترین دردسر به پایان برساند، اما بازنشستگی با ما آغاز یک سفر پر استرس است که این فرد با بسیاری از آن مواجه است. مشکلات، و پایان در انتظار او است.

در مورد ایران چه می گویید، مستمری بگیر فردی است که عمر جوان خود را با زحمت و درد فراوان سپری کرده و برای 30 سال خدمت بیش از 30 درصد حقوق و مزایای خود را پرداخته تا در آرامش و اقتصاد خود زندگی کند. پیری بر مشکلات خود غلبه کنید

بیشتر بخوانید  دهان‌شویه‌ها مانع ابتلا به کرونا می‌شوند؟ -

اما مستمری بگیری که اکنون عروس و داماد و نوه دارد، توقعات بیشتری از محیط زیست دارد و همه به او به عنوان سرپرست خانواده نگاه می کنند، او نمی تواند حداقل نیازهای خود را تامین کند. خانواده، چه رسد به اینکه پاسخگوی سایر اعضای خانواده باشد.

حداقل زندگی و رفاه برای فردی که تمام عمر خود را صرف آبادانی و آرامش کشور کرده است نه تنها امری حیاتی بلکه امری الزامی است، این فرد پس از بازنشستگی نباید با مشکلات اقتصادی، جانی و بهداشتی دست و پنجه نرم کند. ، و غیره. .

تورم بالای 40 درصد، افزایش بیش از ده برابری کلیه اقلام خوراکی، بهداشتی و… و همچنین هزینه های سرسام آور اجاره بها و سایر مایحتاج خانواده، کمر سرپرست خانوار را خم کرد.

پس از گذشت قریب به 3 ماه و پس از تصویب میزان و نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در دیوان عالی کشور و ارجاع به کمیته دولتی برای فرزندخواندگی، با اعلام وزیر کار در استعفای آقای مهندس توضیح اینکه دولت با تصویب شورای عالی حداقل دستمزدها را افزایش خواهد داد. افزایش کار و سایر سطوح 10 درصد افزایش یافت که باعث نارضایتی اکثریت مستمری بگیران شد.

از نظر سازمان تامین اجتماعی افرادی که ماهیانه حدود 3.5 میلیون تا 10 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند متوسط ​​و حداقل آن افرادی هستند که حقوق آنها 2.5 میلیون و کمتر است.

حال با واریز مابه التفاوت افزایش حقوق خردادماه مشخص شد که مثلا مستمری بگیری که با افزایش 900 هزار تومانی ماهانه 1/200 حقوق دریافت می کند، حقوق این فرد به 2 رسیده است. / 100 هزار تومان یا مستمری بگیری که 3/500 مستمری می گیرد با افزایش 1700 هزار تومانی به 200.4 هزار تومان یا مستمری بگیری 4900 هزار تومانی با افزایش 1100 هزار تومانی به 6 میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید  ایران چقدر بدهی‌ خارجی دارد؟ -

در مصوبه دولت آمده است که حداقل دستمزد مستمری بگیران، از کارافتادگان و مجموع مستمری کارگران خانواده در سازمان بیمه اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد کارگران و طبق قوانین مربوطه و مصوبه عالی کار باشد. شورا مبلغی که دریافت می کنند معادل حداقل دستمزد کارگران است، کارمندان مشخص می شوند و با افزایش 57.4 درصدی دنبال می شوند به طوری که کمتر از پنج میلیون و 580 هزار تومان نخواهد بود.

همچنین بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب شورای اسلامی) در رابطه با صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و با توجه به هماهنگی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این امر مشمولین رده ای که بیش از کمتر از حداقل دریافت می کنند 10 درصد افزایش می یابد ضمن اینکه مصوبات شورای کار هر ساله براساس مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی تعیین، ابلاغ و اجرا می شود. .

پایان

دیدگاهتان را بنویسید