مجوز استفاده اضطراری از واکسن JINNEOS صادر شد / واکسن JINNEOS چیست؟



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری (EUA) واکسن JINNEOS را برای افراد بالای 18 سال که در خطر ابتلا به آبله میمون هستند صادر کرد.

این دستورالعمل تعداد کل دوزهای موجود برای استفاده را تا پنج برابر افزایش می دهد. به عبارت دیگر، استفاده از منابع واکسن را با تزریق یک پنجم واکسن Jinneos به پوست به جای تزریق دوز کامل به چربی زیرین امکان پذیر می کند.

این مجوز همچنین امکان استفاده از واکسن را در افراد زیر 18 سال فراهم می کند [درصورتی که در معرض خطر بالای عفونت آبله میمون باشند] صادر شده؛ البته واکسن JINNEOS برای این افراد با تزریق زیر جلدی تجویز می شود.

JINNEOS یک واکسن اصلاح شده آنکارا (MVA) است و در سال 2019 برای پیشگیری از سرخک و آبله میمون در بزرگسالان (18 سال و بالاتر) که در معرض خطر بالای سرخک یا آبله میمون هستند تأیید شده است.

JINNEOS به صورت دو دوز زیر پوست (تزریق زیر جلدی یا داخل پوستی) با فاصله چهار هفته (28 روز) تجویز می شود. طبق این انتشار، برای افراد 18 سال و بالاتر که در معرض خطر بالای عفونت آبله میمون هستند، EUA اجازه می دهد تا دوز مورد نیاز JINNEOS بین لایه های پوست (داخل جلدی) تجویز شود.

در حال حاضر هیچ داده ای در دسترس نیست که نشان دهد یک دوز از JINNEOS محافظت طولانی مدت و ایمنی ایجاد می کند، بنابراین دریافت دو دوز از واکسن با فاصله چهار هفته (28 روز) هنوز برای کنترل شیوع سرخک ضروری است. .

بیشتر بخوانید  ورود ۱۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا به کشور -

تفاوت بین تزریق داخل جلدی و زیر جلدی چیست؟

داده های یک مطالعه بالینی واکسن MVA در سال 2015، دو دوز تزریق داخل جلدی را با تزریق زیر جلدی مقایسه و ارزیابی کرد. افرادی که واکسن را به صورت داخل پوستی (زیر پوست) دریافت کردند، حجم کمتری (یک پنجم) نسبت به افرادی که واکسن را به صورت زیر جلدی (زیر پوست) دریافت کردند، دریافت کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که تزریق داخل جلدی پاسخ ایمنی مشابهی به تزریق زیر جلدی داشت، به این معنی که افراد هر دو گروه به یکسان به واکسیناسیون پاسخ دادند.

تزریق داخل جلدی منجر به قرمزی، سفتی، خارش و تورم بیشتر در محل تزریق شد، اما درد کمتر و این عوارض قابل کنترل بود. FDA تشخیص داده است که مزایای شناخته شده و بالقوه واکسن JINNEOS بر خطرات احتمالی آن بیشتر است.

JINNEOS همچنین بر روی افرادی با سیستم ایمنی ضعیف آزمایش شده است و در آزمایشات مربوطه ایمن و موثر بودن آن نشان داده شده است.

منبع: FDA

دیدگاهتان را بنویسید