قیمت بلیت هواپیما اربعین 1401 اعلام شد/ قیمت بلیت اتوبوس چقدر است؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت ایام اربعین گفت: نرخ مصوب پروازهای ایام مبارک 6 میلیون تومان است و جلسات با اصناف ادامه دارد. تا قیمت بلیط اتوبوس مشخص شود و به زودی نتیجه آن منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در حاشیه جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی پنج میلیون مسافر اربعین و همزمانی آن با تابستان. سفر به گزارش وزارت راه و شهرسازی. می افزاید: شرایط مرزی برای ورود زائران با خودرو مهیا می شود ما به تنهایی سفر می کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برای این منظور چندین مرز و امکانات مرزی لازم برای تردد زائران در کشور باز شده است که از جمله آنها می توان به تامین وسایل سرمایشی، ایجاد آبپاش برای مه و سایه و افزایش زائران اشاره کرد. تعداد جای پارک در مرزها توسط سازمان راهداری کشور تعیین شده تا شرایط تردد با خودروی شخصی فراهم شود.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی راه های کشور از مرز میرجاوه (برای ورود زائران) تا مرزهای مهران و شلمچه و … عملیات تعریض و آسفالت و در مجموع نزدیک به یک هزار مورد انجام شد. میلیارد تومان برای بهسازی معابر برای ایام اربعین هزینه شد.

وزیر راه و شهرسازی سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی را یک عملیات بزرگ دانست و گفت: به منظور بهبود هر چه بیشتر سفر اربعین جلساتی در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون های مختلف در حوزه ها برگزار شد. ریلی، جاده‌ای و هوایی ترافیک در سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه به منظور تهیه نقشه و تعیین سهم هر بخش تشکیل شد.

بیشتر بخوانید  جزییات مصوبه جدید مالیاتی دولت اعلام شد

غازمی تاکید کرد: بر این اساس حدود 300 هزار نفر در حوزه تردد ریلی، در بخش هوایی نزدیک به 60 هزار نفر و در حوزه راه نیز بیشترین حجم، حدود چهار میلیون و 650 هزار نفر جابه جا می شوند.

وی درباره قیمت بلیت در حالت های مختلف حمل و نقل برای ایام اربعین گفت: در حال حاضر نرخ مصوب پروازهای عتبات عالیات 6 میلیون تومان است.

قاسمی ادامه داد: جلساتی با اتحادیه ها در خصوص نرخ کرایه اتوبوس در حال انجام است و به زودی نتیجه آن اعلام می شود، اما اجازه نمی دهیم در اربعین امسال در هیچ حوزه ای اعم از زمینی، هوایی و ریلی کرایه ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ممنوعیت فروش بلیت هواپیمای چارتری برای سفر به اماکن متبرکه در ایام اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: به سازمان هواپیمایی کشوری دستور داده شده است که در ایام اربعین بلیط چارتر نفروشد، لذا خواهش می کنم هیچکس چارتر نخرد. بلیط و خطوط هوایی نیز بلیط چارتر نمی فروشند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیط چارتر می کنند مطمئن باشند که اجازه پرواز ندارند.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 60 هزار مسافر با پنج شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، کشم ایر و معراج قابل جابجایی هستند.

وی با توصیه به شرکت های هواپیمایی برای همکاری با زائران در ایام اربعین گفت: حتی اگر شخصا در فرودگاه مستقر باشم اجازه تغییر قیمت ها را نمی دهم تا اختلال سال گذشته در فروش بلیت ها تکرار نشود.

بیشتر بخوانید  41 درصد از 1400 سوال کنکور دارای مشکل است / شناسایی 42 سوال دشوار کنکور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش نرخ بلیت هواپیما در سال جاری، از تعیین مشوق هایی برای شرکت های هواپیمایی در فرودگاه های کشور برای جبران ارزان شدن پروازهای خود در نجف خبر داد.

یک تصمیم مهم برای فروش بلیط به دلار

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر فروش بلیط هواپیما به صورت دلاری ممنوع است افزود: متخلفان در این حوزه جریمه شده اند و ممکن است تصمیم جدیدی برای فروش دلاری بلیت بعد از اربعین اتخاذ شود.

قاسمی درباره تفاوت قیمت پروازهای خارجی نیز توضیح داد: قیمت سفر با هواپیمای خارجی متفاوت است و دلیل این افزایش قیمت، عوارض فرودگاهی بخش خصوصی در فرودگاه نجف است که از شرکت های هواپیمایی دریافت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به همین دلیل فرودگاه نجف یکی از گران ترین فرودگاه های جهان است افزود: البته در حال مذاکره با عراق برای کاهش این هزینه ها هستیم.

وی گفت: ستاد اربعین و سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را کرده اند تا خدمات خوبی به زائران برای سفر به اربعین ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید