مجازات سخت مالکی که درختان نیاوران را خشک کرد



به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، پس از پخش فیلم خشک شدن درخت در خیابان مرجان، افشین خدامی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در محل حضور یافت و در این گزارش تصویری اعلام شد: فضاهای سبز در برخی پروژه ها در حین ساخت و ساز ممکن است به دلیل حمل مصالح ساختمانی و تردد ماشین آلات خسارتی به ساختمان وارد شود که با وجود تمام هشدارهای شهرداری و مراقبت هایی که انجام می شود ممکن است این اتفاق رخ دهد.

به گزارش مهر، وی افزود: مالک ملک مذکور در سال 1388 ساخت و ساز را آغاز و در سال 1388 کار به پایان رسید و توسط کمیسیون ماده 7 باغ که تنها مرجع رسیدگی کننده به تخلفات فضای سبز است، متوقف شد. و خشک شدن درختان در زمین، مالک در همان سال به صورت قانونی حل شد و علاوه بر پرداخت جریمه 3 میلیاردی، بیش از 700 اصله درخت را نیز به شهرداری تحویل داد که در جنگلکاری کاشته شد.

هدمی با تاکید بر اینکه هر درخت از بین رفته را با هیچ پول و جریمه ای نمی توان جبران کرد، گفت: شهروندان مسئول به همراه شهرداری می توانند شهر را از شر متخلفان حفظ کنند و با گزارش های خود قبل از وقوع چنین حوادثی، شهرداری می تواند در حفاظت از این منبع طبیعی کمک کند. روابط عمومی و اداره مناطق سبز آماده دریافت اینگونه موارد و پاسخگویی به شهروندان هستند.

بیشتر بخوانید  آمار درخواست مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است / نباید صورت مساله را پاک کنیم -

دیدگاهتان را بنویسید