طرح اصلاح قانون مهریه هنوز تبدیل به قانون نشده است


به گزارش سایت طلا، محمدتقی نقدعلی گفت: بررسی طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی به پایان رسیده و در نوبت بررسی صحن قرار دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: یکی از مشکلات و معضلات جامعه مهریه های سنگینی است که میان برخی خانواده ها رواج پیدا کرده و مشکلات زیادی را برای خانواده ها و زوجین ایجاد کرده است؛ متاسفانه هر کس بتواند میزان مهریه بیشتری را داشته باشد گویا از کلاس بالاتری برخوردار است و متاسفانه این فرهنگ سال ها در کشور رواج پیدا کرده و نتیجه آن افزایش اختلافات خانوادگی است.

وی افزود: بررسی طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی به پایان رسیده و در نوبت بررسی صحن قرار دارد و به زودی در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل عدم سازگاری با فقه نمی شد برای مهریه سقف تعیین کرد بنابراین حق ثبت را لحاظ و پیش بینی کردیم.

نقدعلی یادآور شد: طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی تصویب شده و هنوز در صحن علنی تصویب نشده و تبدیل به قانون نشده است در واقع زمانی که طرح یا لایحه ای از کمیسیون تخصصی برای بررسی به صحن علنی ارسال می شود در وهله اول کلیات آن تصویب و سپس پیشنهادهای متعددی توسط نمایندگان مطرح می شود و ممکن است اصلاحات و تغییرات زیادی اعمال شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در مورد طرحی که هنوز تبدیل به قانون نشده است نیاز به این همه هیاهوی رسانه ای نیست.

بیشتر بخوانید  با این گیاه لاغر شوید و کم خونی را درمان کنید

وی در مورد پیشنهاد فراکسیون زنان مجلس مبنی بر حذف تعیین حق ثبت مهریه تصریح کرد: پیشنهادات نمایندگان و فراکسیون زنان در زمان بررسی جزئیات طرح در صحن علنی بررسی و در صورت موافقت نمایندگان در طرح اعمال خواهند شد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید