فواید سونا برای پوست چیست؟


اگرچه ساختار و ظاهر سونا در طول زمان تکامل یافته است، اما هنوز هم سونا بخشی از رژیم های زیبایی مدرن برای افراد بی شماری است که می خواهند از مزایای شگفت انگیز سونا برای پوست خود بهره مند شوند.

بنابراین، آیا سونا واقعا برای پوست مفید است؟ چه ویژگی های سونا به شما احساس شادابی می دهد؟ دکتر ارین گیلبرت (متخصص پوست Omo) رابطه بین سونا و پوست را توضیح می دهد.

یکی از ویژگی های مهم سونا این است که منافذ پوست را باز می کند، اما چگونه کار می کند؟ منافذ در پوست به طور طبیعی برای کمک به ما در تنظیم دمای بدن ایجاد می شوند. بنابراین، سونا با ایجاد محیطی گرم و مرطوب برای منافذ پوست، بدن را مجبور به خنک شدن می کند.

بخشی از فرآیند خنک سازی بدن با باز شدن منافذ پوست و تعریق انجام می شود. بنابراین ورود به سونا مانند شروع یک تمرین برای منافذ پوست است.

دکتر گیلبرت می گوید تعریق برای دفع سموم از بدن و پوست بسیار مفید است. در واقع، تعریق بسیاری از ترکیبات زائد یا سموم را از پوست خارج می کند و این فرآیند برای ترمیم و جوانسازی پوست بسیار مهم است. پاکسازی یا بازکردن منافذ نیز می تواند احتمال بروز آکنه را کاهش دهد.

اقامت در سونا با تقویت گردش خون همراه است در حالی که این فرآیند خود تاثیر بسزایی در بهبود سلامت پوست و بهبود ظاهر پوست دارد. به گفته دکتر گیلبرت، بهبود گردش خون به این معنی است که از یک طرف مواد مغذی بیشتری به پوست می رسد و از طرف دیگر پوست روشن تر و شاداب تر می شود.

بیشتر بخوانید  دیوان عدالت اداری رای به اخذ کسر مالیات از قانون خانواده داد

اگر پوست حساسی دارید به سونا نروید

سونا می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند مشکلاتی ایجاد کند. دلیل آن این است که پوست حساس به طور طبیعی نمک بیشتری را در عرق خود دفع می کند و این می تواند باعث تحریک پوست شود. با این اوصاف، مبتلایان به روزاسه قطعا باید از سونا اجتناب کنند.

در واقع، از آنجایی که سونا می تواند تعداد گلبول های قرمز خون را در صورت تغییر دهد و اساسا آنها را افزایش دهد، افراد مبتلا به روزاسه با ورود به سونا دچار قرمزی و برافروختگی پوست می شوند که به سرعت قابل رفع نیست.

افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس معمولاً هنگام ورود به سونا دچار سوزش پوست می شوند. بنابراین، در صورت داشتن هر یک از این مشکلات پوستی، حتما در مورد استفاده از سونا با متخصصین پوست ما مشورت کنید.

دوش گرفتن بعد از سونا را فراموش نکنید. اگر پس از اتمام سونا (حتی چند ساعت بعد) واکنش پوستی تحریک شده یا خارش پوست دارید، احتمال زیادی وجود دارد که هنوز ذرات نمک روی پوست شما وجود داشته باشد. دوش گرفتن و شستن صورت معمولاً می تواند این مشکلات را حل کند. بنابراین پس از اتمام سونا، حتما در اسرع وقت دوش بگیرید تا از علائم پوستی آزاردهنده جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید