دختر و پسر یا مذهبی تر از پدر و مادر می شوند یا دین را ترک می کنند



به گزارش سلام نو به نقل از جمارانوف حجت الاسلام علیرضا پناهیان با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) برای دانش آموزان دبیرستانی می فرمایند که در کنار بزرگترشان مانند وزیر باشند، گفت: متاسفانه بعد از دفاع مقدس کمتر به دانش آموزان دبیرستانی توجه می شود.» و نظام آموزشی تحول لازم را پیدا نکرده است. ممکن است نظام آموزشی بین دوره اول و دوم متوسطه تمایز قائل نشود. زیرا آنها در برابر خداوند متعال افراد مکلف و مسئول شرعی هستند. شاید سیستم آموزشی مدرسه باید تغییر کند. تغییراتی وجود دارد و باید قدم های بسیار بزرگ تری برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم ختم اهل مناصل در حرم امام خمینی (ره) اظهار کرد: رسم زمان بر این است که دختر و پسر یا از پدر و مادر دیندارتر می شوند یا دین پدر و مادر را ترک می کنند. . زیرا دختران و پسران خواهان تغییر هستند. مثل خیلی از شهدا پیش پدر و مادرت برو.

حضرت امام با جوانان دبیرستانی انقلاب کردند

گفت: امام با جوانان دبیرستانی انقلاب کردند. وقتی دانش آموزان دبیرستانی انقلاب امام خمینی را فهمیدند و به میدان آمدند، انقلاب پیروز شد. بسیج توسط این دانش آموزان دبیرستانی تشکیل شد. حضرت امام در کنار دانش آموزان دبیرستانی در مقابل تحرکات خشونت آمیز تروریست ها ایستاد. ما دبیرستانی بودیم که در بسیج محله و حفظ امنیت شهر در کوچه پس کوچه های محلات مسلح شدیم.

امام به دانش آموزان دبیرستانی می آموخت که باید روی پای خود بایستند

وی تاکید کرد: اگر الان هم در توسعه علم یا هر رشته دیگری پیشرفت داشته باشد در بین دانش آموزان دبیرستانی است. حضرت امام به دانش آموزان دبیرستان ایمان آوردند و دیدند که در مدرسه امام دانش آموزان دبیرستانی را به حساب می آورند. حضرت امام به دانش آموزان دبیرستانی آموخت که شما انسان های کاملی هستید و باید روی پای خود بایستید. یادم هست وقتی به عنوان دانش آموز دبیرستانی در دفاع مقدس ظاهر شدیم، احساس می کردیم از نظر اعتبار اجتماعی کاملاً انسانی هستیم.

بیشتر بخوانید  آلمان خواستار تمدید توافقنامه پناهندگی با ترکیه شد - مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

پناهیان گفت: حضرت امام به بزرگان علم و علم فرمودند وصیت نامه این شهدا را بخوانید. حرف هایی که من و محسن رد و بدل کردیم مربوط به 14 سالگی او بود. ما به آیات حضرت قاسم بن حسن (علیه السلام) ایمان داریم. چون بچه های مکتب امام حسین (ع) به ما نشان دادند که این کارها شدنی است; در نوجوانی می توان عاشق شهادت بود. از نوجوانان می خواهم که هر کدام وصیت نامه ای بنویسند که انگار می خواهند شهید شوند. انشالله 100 سال دیگر زنده بمانند، اما لطفاً وصیت نامه ای برای این شهدای بزرگوار بنویسید که بسیاری از آنها نوجوان بودند یا از سنین پایین شروع به شهادت کردند.

مثل خیلی از شهدا پیش پدر و مادرت برو

وی افزود: هرکس از خدا شهادت بخواهد زود شهید نمی شود. امیرالمومنین (ع) 50 سال برای شهادت گریه کرد. هر که وصیت نامه بنویسد عمری طولانی خواهد داشت، اما من می خواهم وصیت نامه ای شبیه وصیت شهید بنویسید. شب عاشورا به من بگو یا ابا عبدالله (علیه السلام) می خواهم عاقبتم اینگونه باشد; قاسم سلیمانی شدن غیر ممکن نیست. شهید قاسم سلیمانی هنگام شهادت پیرمردی بود. از نوجوانی که در گود زورخانه فعالیت می کرد به دعوا آمد.

دیدگاهتان را بنویسید