سازمان هواشناسی هشدار داد/ احتمال وقوع سیلاب در 8 استان + اسامی



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی نسبت به تداوم بارندگی های موسمی هشدار داد و از احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در 8 استان و وقوع طوفان گرد و غبار در 9 استان خبر داد.

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان های اردبیل، گیلان، مازندران، فلات البرز مرکزی، فلات زاگرس مرکزی در چهارمحال و بختیاری، کهگیلوی و بویراحمد، هرمزگان و سیستان و استان های بلوچستان به ویژه در بعدازظهر ابری، باران. در برخی نقاط رگبار و وزش باد پیش بینی می شود. در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود.

فردا پنجشنبه بارش ها در جنوب کشور کاهش می یابد و این وضعیت در شمال کشور نیز ادامه دارد. روز جمعه در بیشتر مناطق کشور فضایی با ثبات و آرام برقرار می شود.

پیش بینی هوای شنبه و یکشنبه هفته آینده

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با گذر امواج جوی در حد متوسط ​​از شمال کشور در مناطق خاصی در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی. البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، کوم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال، بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد ابرانکی، بارش شدید باران، وزش باد شدید و رعد و برق پیش بینی شده بود.

در این مدت کاهش نسبی دما برای سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود.

* شرح سامانه اول: ادامه رگبارهای موسمی و فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: محلی، باران و رعد و برق، باد شدید و در مناطق مستعد گرد و غبار.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

حوزه اثر:

چهارشنبه 12/5/1401: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق خوزستان، شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات استان های تهران و البرز، ارتفاعات غربی مازندران.

پنجشنبه 13.5.1401: کهگیلو و بویراحمد.

اثر خطر: طغیان آب های جاری و جاده ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، خسارت ناشی از بادهای شدید فعلی همراه با گرد و غبار متناوب و کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل.

توصیه: پرهیز از تردد و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابجایی عشایر عشایر، عدم صعود به ارتفاعات، چادر زدن در بستر رودخانه ها، عدم ایستادن در جاده ها، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد. آماده سازی مراجع اجرایی مانند نیروهای امدادی، اداره راه، شهرداری، وزارت نیرو و … برای مقابله با بحران

*توضیحات سیستم دوم: باد و گرد و غبار

نوع خطر: وزش گرد و غبار و نفوذ گرد و غبار، وزش باد شدید در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار

حوزه اثر:

چهارشنبه 5/12/1401: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان شرقی، سمنان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

پنجشنبه 13/5/1401: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد، سمنان جنوبی، کوم، خوزستان.

اثر خطر: افزایش گرد و غبار، کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال آسیب به ساختمان های حساس به گرد و غبار و صنعت کشاورزی، تاخیر یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از فعالیت در فضای باز، پرهیز از حضور در فضای باز در هنگام ظهور گرد و غبار، آماده سازی مراجع ذیصلاح قوه مجریه از جمله نیروهای امدادی، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری ها و غیره، پرهیز از پرواز هلیکوپتر و هواپیماهای سبک و پرهیز از توقف خودروها در کنار درختان در حال پوسیدگی و ساختمان نیمه کاره

بیشتر بخوانید  قیمت اجاره آپارتمان ۶۰ متری در مناطق مختلف تهران + جدول

دیدگاهتان را بنویسید