آماده‌باش تهران برای مقابله با سیل



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: پدرام گودجانی با اشاره به اخطار نارنجی سازمان هواشناسی استان تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران از روز چهارشنبه 21 مرداد لغایت پنجشنبه 21 مرداد رگبار باران و رعد و برق همراه است. ، در وزش باد شدید و تگرگ برای مناطق مستعد پیش بینی می شود و این وضعیت در مناطق شمالی به ویژه در ارتفاعات استان تهران محتمل تر خواهد بود و احتمالاً روان آب، سیلابی شدن معابر خاص، طغیان رودخانه های فصلی خواهد بود. و کانال ها خواهیم بود

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این پیش بینی وقوع رعد و برق و خسارت ناشی از وزش باد شدید فعلی، وقوع مه و کاهش دید در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی، اختلال در تردد به ویژه در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست. همچنین بر اساس پیش بینی هواشناسی احتمال شکسته شدن درختان فرسوده، خسارت به صنایع و بخش های مختلف کشاورزی، وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غربی استان تهران وجود دارد.

در لوله ها اسپری نکنید

گوجانی با بیان اینکه در این راستا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دستگاه های اورژانس، خدمات، پلیس و … را تا روز پنجشنبه در حالت آماده باش قرار داده است، گفت: و گفت: وی توصیه های لازم را در این زمینه به دستگاه های ذیربط کرده است. و مطالبات مربوط به هشدارهای نارنجی را در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید  واکنش تند علی کریمی به اتفاق تلخ مهسا امینی/عکس

رئیس مرکز عملیات اورژانس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: لازم است شهروندان به نکاتی توجه کنند و بر این اساس از تردد و استراحت در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند. ، و همچنین بالا رفتن و بالا رفتن از ارتفاع. این روزها زمان مناسبی برای صعود به ارتفاعات تهران مانند دربند، درکه، کلک چال، توچال، دارآباد و … نیست و از نزدیک شدن به رودخانه هایی مانند کن، فرحزاد و … نیز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در این شرایط نباید با بالگرد یا هواپیمای سبک پرواز کنند، گفت: از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و پارک خودرو در کنار جاده ها و رودخانه ها خودداری شود. در این شرایط تقویت سازه های موقت مانند پوشش گلخانه ها و بیلبوردها توصیه می شود.

همچنین اداره کل بحران استانداری تهران در هشداری از آمادگی دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد و از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در این ایام خودداری کنند.


دیدگاهتان را بنویسید