به گزارش سلام نو به نقل از شمانیفس، ایرج لطفی زاده درباره جزئیات اجرای طرح ویژه اتوبوس های بانوان گفت: از آنجایی که با فرسودگی ناوگان مواجه هستیم و اتوبوس های دو کابین به دلیل تعمیر و نوسازی در حال تعمیر و نوسازی هستند. خرابی، تعداد آنها در خطوط شهری کاهش یافته است، تصمیم گرفتیم از اتوبوس های تک کابین در خط اتوبوس BRT استفاده کنیم.
رئیس عملیات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه طرح اتوبوس های ویژه بانوان در دوره گذشته مدیریت شهری اجرا شد، تصریح کرد: در ساعات و مناسبت های خاص نسبت عرضه و تقاضا برای زنان و مردان در حال تردد استفاده می شود. ناوگان عمومی متفاوت است و تعداد مسافران زن بیشتر از مردان است، به همین دلیل این طرح در سال 1398 و قبل از آن چندین بار اجرا شد و تعداد مشخصی اتوبوس در سطح شهر به آنها اختصاص یافت. زنان و بهبود کیفیت خدمات.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد مسافران به دلیل دورکاری کارکنان، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باعث شد این طرح به طور موقت مسکوت بماند اما باز هم با بازگشت به شرایط عادی و افزایش آن. تعداد مسافران در پیک ترافیک، این طرح اجرا شد.
لطفی زاده افزود: اکنون این اتوبوس ها در دو خط 2 و 7 (BRT) شهر با 17 دستگاه اتوبوس در دو شیفت صبح از ساعت 7 تا 10 و عصر از ساعت 16 تا 20 فعال هستند و حدود 300 مسافر زن را در سطح شهر جابه جا می کنند. . هر روز حرکت می کنند. با توجه به شرایط و حجم مسافران، حدود 7 اتوبوس در خط 2 (از پایانه خاوران تا پایانه آزادی) و در خط 7 (از پایانه راه آهن تا پایانه پارک وی) حدود 10 اتوبوس مستقر هستند.